tirsdag den 13. november 2018

Striber / Stripes

Ind imellem prøver jeg at huske at strikke til mig selv også. Det er meget rart nu jeg er begyndt med striberne på min Ravello, for så føler man da, at der sker noget og at det går fremad!
Det er lidt mærkeligt, for jeg bruger lidt større pinde og lidt tykkere garn, og tænkte, at den så skulle blive lidt større. Strikkefastheden svinger mellem det, der står i opskriften og noget løsere. Garnet er halvt alpaca, så jeg går ud fra, at den bliver lidt løsere. Det er svært at vide..... Men jeg kan vel tage lidt mere ud? Det bliver ihvertfald fine farver og dejligt blødt.

Some times, I try remembering knitting something for me as well. I like how I got to the stripes on my Ravello, since it makes me feel that it is growing and I'm getting somewhere!
It is a bit strange - I use slightly bigger needles and slightly heavier yarn, and I thought it would turn out a bit bigger. The gauge is hard and is somewhere between what the pattern said and somewhat looser. The yarn is 50% alpaca, so I guess it will become a bit stretchier. It is hard to know..... But I can do a few more increases? The colors are pretty and it is so soft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails