tirsdag den 12. februar 2019

På tur / Going out

Vi er et temmelig mobilt team på arbejdet. Vi har ikke så mange sengepladser (for nu at sige det mildt), så ofte har vi patienter indlagt på andre sygehuse, og nogle gange er det nemmere at vi kommer ud til patienterne end at de skal transporteres hen til os.
Jeg har gennem det meste af min ansættelse haft et lille crush på Kristianstad. Jeg ved ikke helt hvorfor. Det er da et flot navn til en by, ikke? Desuden kører mit morgentog til Kristianstad, og på en eller andet måde er det lidt eksotisk. Den der by, man hører om, men aldrig kommer til.
Men i går fik jeg lov at få stillet min nysgerrighed! Som I kan se, gik det eksotiske ret hurtigt væk, da jeg så sygehuset som vist bedst kan beskrives som en klods.
Det var heller ikke super eksotisk indenfor, men det var dejligt at se afdelingen.
Dermed har jeg så været rundt på alle de 4 "rigtige" børneafdelinger vi har i Region Skåne. Det er virkelig hyggeligt at komme ud og møde folk man ellers kun snakker med i telefon. Og det er altid rart at være med til at børn nemmere kan trække vejret......

At work, our team is really mobile. We don't have a lot of beds (to put it mildly), so very often, we have patients admitted to other hospitals, and sometimes, it is easier if we come to the patients compared to having to transport them to us.
Most of my time working in Sweden, I've had a tiny crush on Kristianstad. I'm not quite sure why. It is such a pretty name for a town, if you ask me! Furthermore, my morning-train goes to Kristianstad, and somehow, it feels a bit exotic. The city you always hear about but never get to visit.
So yesterday, I had the chance to feed my curiosity! As you can see, all the possible exotic stuff disappeared very quickly when seeing the hospital, which kind of looks like a cube.
Inside, it wasn't too exotic either, but I loved seeing the department.
With this, I've visited all 4 "real" pediatric departments here in Region Skåne. I love getting out there, seeing people I only speak to by phone, most of the time. And it is always so nice getting to help children to breath easier.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails