fredag den 23. august 2019

18

Årets næste par strømper har faktisk været færdige ihvertfald en uge. De her er til min nevø i USA som fylder 20 meget snart. 
Han har frygteligt lange fødder, og jeg troede faktisk at jeg havde lavet strømperne lange nok. (De så virkelig også lange ud på lille D! Faktisk nåede de hende op til midt på låret....) Men så prøvede jeg dem selv på, og de var ikke helt så meget for store til mig som de skulle være.

The next pair of socks this year has actually been done for at least a week. These are for my nephew in the US who will be 20 very soon.
He has got terribly long feet, and I actually did think that I made the socks big enough. (They surely looked very long on little D! All the way up to her thigh.....) But then I tried them on, and they weren't quite as too biggish for me as they should be.
Så derfor brugte jeg en keeeeeeedelig formiddag på at pille lukningen op og strikke dem 10 pinde længere. Heldigvis bliver man glad for man gjorde det bagefter, for lige mens det står på? Suk.

So that's why I spend a boooooring morning on taking out the toe and knit the socks 10 rows longer. Fortunately, this is the kind of thing you are grateful for doing afterwards, because while you do it? Sigh.
Bagefter var de så helt perfekt for store til mig. Det er meget fikst, faktisk, at vide, hvor meget for store strømper skal være for at være store nok.
Mønsteret hedder "Madder Ribber", men jeg ændrede lidt i det, fordi jeg ikke bare gad lave en almindelig ribkant øverst. I stedet blev det modificeret mønster. Hælen og tåen lavede jeg også som jeg plejer. Det fungerer jo!
Men ellers var det sjovt at strikke rib-strømper hvor mønsteret ikke var helt det sædvanlige. Garnet er fra Lana Grossa, "Meilenweit" og købt i Flensburg. Strømperne vejer 85 g og er strikket på de sædvanlige 2,5 mm pinde.
Og NU skal jeg så lægge hovedet i blød til hans lillebror, der ønsker sig strømper med billede af hans hund...........

Afterwards, the were the perfect too big size for me. Pretty smart, actually, knowing how too big socks need to be to be the right size.
The pattern is called "Madder Ribber", but I changed it a bit, since I didn't want to make an ordinary rib at the top. Instead, I modified the pattern. The heel and toe was made as I usually do. It works fine, you know!
But otherwise, it was fun knitting ribbed socks with a pattern that was a bit different. The yarn is from Lana Grossa, "Meilenweit", and it was bought in Flensburg. The socks weigh 85 grams, and I used my standard 2.5 mm needles.
So NOW I really need to speculate how to do the socks for his little brother, who wants socks with a picture of his dog.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails