tirsdag den 13. august 2019

Amager Fælled

Der er lovet regn, regn og regn. Fra i dag. Så i går - solskinsdagen OG min første feriedag, kørte jeg på Amager Fælled for at finde brombær.
Jeg fandt så aldrig de der brombær (det må blive en anden gang!), men jeg fandt havtorn og blev enig med mig selv om, at det også var værd at tage med hjem. (De er så absurd sure! Der må være SÅ meget C-vitamin i!)

The weather forecast says rain, rain and rain. From today. So yesterday - the sunshine-day AND the first day of my vacation, I ran my bike to Amager Fælled to find blackberries.
I actually never found those blackberries (will have to be some other time!), but I found sea buckthorn and agreed with myself, that these would also be worth taking home. (They are crazy sour! There has to be SO much vitamin C in these!)
Jeg fandt også dejlige, røde mirabeller, som var nemmere og hurtigere at samle sammen, og så tænkte jeg, at de sure havtorn og de overdrevet søde mirabeller sikkert ville passe fint sammen.

I also found lovely, red mirabelles, that were easier and faster to pick up, and I thought that the sour buckthorns and the crazy sweet mirabelles probably would work well together.
Og her er så resultatet af bær og en HEL del sukker. Dejlig marmelade! Den smager faktisk godt og er lidt syrlig, hvilket er fint.
Nu må jeg bare dels få spist en hel del, dels få foræret noget væk, tror jeg. Jeg får aldrig spist 5 glas selv!

And here is the result of berries and QUITE a lot of sugar. Lovely marmelade! It does taste great and is just a bit sour, which is great.
So now I just have to eat quite a lot, or give away some, I guess. I will never eat all these 5 jars up by myself!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails