torsdag den 13. februar 2020

Island! / Iceland!

I går startede feriens store eventyr så. Jeg tog for første gang i mit liv til Island! Min kollega flyttede hertil i efteråret, og nu skal jeg besøge hende. Det føles helt vildt og meget eksotisk!
Skiltet i lufthavnen var så fedt her. Der var heller ikke andre valgmuligheder end Island.

Yesterday, this vacation's big adventure started. For the first time in my life, I went to Iceland! My colleague moved here during the fall, and now I'm visiting her. It feels really wild and very exotic!
The sign at the airport was exactly this cool. No other choices than Iceland.  
Vi kørte gennem det extremt flade landskab foran vulkanen (som måske går af!) og nåede lige præcis hjem til hendes garage, da el-bilen løb tør for batteri. Jeg var ellers slemt bekymret de sidste 7 km!

We drove through the extremely flat landscape in front of the Vulcano (which might go off!) and made it exactly to her garage, when the electric car's battery died. I was quite worried the last bit!
Min kuffert blev tømt for medbragt slik (de skal jo have lidt for at jeg må bo her, ikke?) og da vi skulle ned og købe fisk til aftensmad, tog jeg chancen og købte det første slik.
Jeg skriver det første, selv om det var en ordentlig pose. Jeg ELSKER islandsk slik! Det er det BEDSTE i hele verden! Så HVIS der skal være bare en minimal chance for at andre (f.eks. en vis familie i USA) skal få lov at smage, så er jeg nødt til at købe så meget at jeg kan dele. (Er der ikke også sådan et kritisk punkt for Wollmeise inden man kan dele? Det er der i MIT liv!)
I dag skal vi se sygehus og natur. Jeg elsker at se syge børn i andre lande. Mon de hoster anderledes på Island?

My suitcase was emptied of the candy I brought (they need something for having me staying here, right?) and when we went to buy fish for dinner, I took the chance to buy the first candy.
I write the first, although it was a filled bag. I LOVE Icelandic candy! It's the BEST in the entire world! So IF others (for instance a certain family in the US) should have just a smal chance to taste, then I have to buy enough to be able to share. (Isn't there a critical point for Wollmeise before sharing? In MY Life, there is!)
Today, we'll see the hospital and some nature. I love seeing sick kids in different countries. Maybe they cough differently in Iceland?

2 kommentarer:

  1. Somme ting i denne verden har højere bundkvoter end andre før muligheden for deling indtræder...og bundkvoteniveauet er betydeligt påvirket af modtagerens begejstring eller mangel på samme...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails