søndag den 23. februar 2020

Til haven / For the garden

Vi så Mr. Darcy i går. I mange timer! Men den var så god som altid, og det er utroligt, som man altid finder nogle nye vinkler i den film!
Det var første besøg i mit "nye" hus (nu har jeg faktisk efterhånden vænnet mig til at jeg bor her. Nogle gange venter jeg endda med at tømme opvaskemaskinen!) så jeg fik denne utroligt fine blomst! Den skulle kunne klare at stå i haven, så når det bliver varmt nok kommer den derud. Og så vil jeg nyde de fine, lyserøde blomster. Elsker lyserød!

We watched Mr. Darcy yesterday. For many hours! But it was as great as always, and it's amazing how you can keep finding new angles in that movie!
It was the first visit to my "new" house (I've gotten used to living here by now. Sometimes, I don't even empty the dishwasher right away!) so I had this incredibly beautiful flower!
It should be able to survive in the garden, so once it's warm enough, it will move outside. And then I will enjoy the pretty, pink flowers. I love pink!
Noget andet der skal i haven, er denne "slikkepind". Der er tomatfrø indeni, og den skal plantes med pinden opad, hvorefter der meget gerne skulle dukke nogle små tomatplanter op.
Jeg havde jo overdrevet mange tomater sidste år. De sidste blev til syltede grønne tomater, og de smager SÅ GODT! Det skal jeg helt sikkert lave igen i år. Tomatsuppen af de modne tomater var også enormt lækker.

Something else going to the garden, is this "lollipop". It has tomato seeds inside, and it will be planted with the stick up, and then hopefully little tomato plants will show up.
I had a lot of tomatoes last year. The last ones were turned into pickled green tomatoes, and they taste SO GOOD! I'm definitely making those again. The soup from the red tomatoes was also incredibly good.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails