fredag den 2. juli 2021

De store drenge / The big boys

Mine fugle er ikke specielt tamme. Hun-undulaten er rimeligt tam, men han-undulaten er overhovedet ikke tam. Faktisk afskyr han hænder. Hun-undulaten derimod er ikke specielt bange, men er lidt selektiv. Og eftersom hun tit tænker det er slut med at flyve når der kommer en hånd, fordi hun så skal ind i buret, så gider hun ikke altid hoppe op. 
Der er dog forskel på folk. Min mindste nevø kunne holde hende rigtig længe på hånden. 

My birds are not very tame. The female is kind of tame, but the male is by no means tame. Actually he detests hands. The female, on the other hand, is not very afraid, but is a bit selective. Since she often seems to think that flying around is over when a hand gets close to her, wanting to lift her into the cage, she is not always willing to jump up on the hand. 
Humans are different, though. My youngest nephew could hold her on his hand for a long time. 
Hans storebror var tydeligvis også MEGET interessant. Hun sad og kiggede fascineret på ham og turde gå helt op til albuen inden det var slut med selskabeligheden. 
Men min søster? Hun kunne glemme det! Da hun endelig fik fugle op på hånden, blev hun bidt godt og grundigt. 

His big brother was obviously also VERY interesting. She just sat there, looking very fascinated, and she even dared climbing all the way up to his elbow before the audience was over. 
But my sister? She could forget it! Once she finally got the bird to sit on her hand, she got bitten quite whole-heartedly. 
Der er også andre som kan lide de store drenge. Pigerne fra Haslev hyggede sig godt og grundigt med at blive jagtet rundt i haven da min niece havde studenterfest i onsdags. Jeg tror såmænd også ham den lange syntes det var vildt hyggeligt! Det har altså været hyggeligt at have besøg. Jeg kommer til at huske tilbage på det her i meget lang tid. Og jeg kommer til at savne dem helt vildt!

There are even others who love the big boys. The girls from Haslev looked like they had a lot of fun being chased around the garden when my niece had her graduation party this Wednesday. I even think the tall one also had a lot of fun! I just loved having my visitors. I will think back and remember this for a very long time. And I'm going to miss them like crazy!

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår din glæde for besøget, det er helt anderledes af have dem i dit eget hjem, også at vide de nu ved hvordan dit hjem er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er SÅ hyggeligt at alle nu har set mit hus! Skønt at have plads til dem!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails