søndag den 18. juli 2021

Meget lang uge / Very long week

I morges fik jeg fri, efter 7 lange dages arbejde i træk, og kunne hoppe af i lufthavnen til en Corona-test og bagefter nyde dette smukke syn på perronen da jeg skulle videre hjem. 
Corona-test? Ja, altså - jeg fik jo min sidste vaccine i torsdags og har haft lidt tør hoste og sådan efterfølgende (og er frygteligt øm i min arm. Men det var jeg også med den første Pfizer.) og syntes alligevel det var rart med en test. 
Nu håber jeg så snart alt er væk, så jeg kan NYDE at jeg nu har fået hele 3 stik oveni min egen infektion og derfor må være en af de danskere som har flest antistoffer overhovedet. Jeg er SÅ træt af den skrækkelige infektion som bare hele tiden popper sit grimme hovede op her og der på nye måder. Jeg er også virkelig træt af mundbind, som vi heldigvis ikke skal bruge helt så meget længere. At gå på trapper med mundbind i varmt vejr er ikke sjovt. 

This morning, I got off from work, after 7 long days of work in a row, and got off at the airport for a Corona-test, and afterwards, I enjoyed this beautiful sight at the platform when I continued home. 
Corona-test? Well - I had my last vaccine this Thursday, and had a bit of a dry cough and such afterwards (and my arm is terribly sore. It was the same after the first Pfizer.) and I did think it would be nice to take a test. 
So now I just hope that everything goes away, so I can ENJOY that I now got 3 shots on top of my own infection, and must be one of the Danes with most antibodies. I am SO fed up with this horrible infection that just seem to stick out it's ugly head here and there in new ways. 
I'm also really fed up with face masks, that we luckily don't have to use constantly anymore. Climbing the stairs with a mask in warm weather is not fun to do. 
Der kom lidt eksotisk mad med hjem. I morgen aften kommer der venner forbi til grillmad (hvor jeg egentlig bare skal komme hjem, så tager de mad med!) og jeg tænkte at grillpølser med vildsvin og hjort kunne være spændende at smage! Sådan noget falder jeg ikke lige over i danske supermarkeder, og hvis det skulle være der et sted, ville det være frygteligt dyrt. Så er det jo godt man har Sverige i baghånden!

I brought home some exotic foods. Tomorrow evening, some friends will come by for barbecue (I just have to come home and they will bring the food!) and I thought it could be fun to taste sausages made from wild boar and deer! I don't seem to find these in Danish supermarkets, and if I did find it somewhere, it would probably be terribly expensive. So it's really nice to be able to check out the Swedish supermarkets!
Ind imellem de 3 aftener jeg har brugt i Lund denne uge, har jeg da også nået at starte på min sommerbluse. Jeg lavede halsen lidt større. Måske fortryder jeg det - men jeg syntes ikke sådan en sweater nødvendigvis behøver sidde helt oppe på halsen. Er næsten færdig med ribben nu - det bliver spændende at komme i gang med mønsteret!

In between the 3 evenings I've spent in Lund this week, I also got around starting my summer sweater. I made the neck a bit bigger. Maybe I'll regret this - but I don't think a sweater like this necessarily needs to sit all up on the neck. The ribbing is almost done - it will be fun starting the pattern!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails