søndag den 18. februar 2024

Dahlia vest

Den lille babyvest blev færdig lige i tid til at skulle afleveres senere i dag! I går aftes syede jeg knapper i og den blev vasket, og så er den tørret i nat. 
Opskriften er fra bogen "Kærlighed på pinde" og lige til at gå til. Strikket oppefra og ned. Mønsteret kræver selvfølgelig lige koncentration, men derefter er det jo bare enkelt. Den er superfin!
Jeg har strikket i Merci fra Filcolana som jeg havde liggende. Den er strikket på pind 2,5 og 3 og vejer 60 gram. Den lille pige som skal have den hedder Viola, så jeg tænker farven er god!

The little baby vest got done right in time before I'm giving it away later today! Last night I sewed on buttons and it got washed, and then it has been drying over night. 
The pattern is from the book "Kærlighed på pinde" (love on needles) and very straight-forward. Knit top-down. Of course you need to focus on the pattern, but afterwards it's so simple. So cute!
I used Merci from Filcolana that I found in my stash. I used size 2.5 and 3 mm needles and it weighs 60 grams. It's for a little girl named Viola, so I think the color is perfect!
Jeg fandt også knapper i den rigtige farve. Som I kan se på dette helt forfærdelige billede. Der var fint plads til to knapper. Nu bliver det sjovt at forære den væk og se storesøster som jeg strikkede til for et år siden!

I also found buttons with the perfect color. That you can see on this horrible photo. There were room for 2 buttons. Now it will be fun to give it away and see the big sister that I knit for about 1 year ago!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails