torsdag den 16. juli 2009

Føtex frem for Fona

Advarsel - dette indlæg er ret fordomsfuldt!
Skulle købe nye printerpatroner for min mor. Havde omhyggeligt noteret printernavn/nummer, og gik forhåbningsfuld ind i Fona. Men ak. Ekspedienten forklarede mig med en træt stemme, at det var aaaaalt for besværligt for ham at skulle finde de rigtige patroner uden patron-nummer. Skulle han finde dem med printernummer, skulle han jo kigge hele 20 forskellige patroner igennem efter printernummeret på siden!
Øhm - SERVICE!!! Får dette ord en lille klokke til at ringe i din lidende hjerne? HALLO!!!!
Jeg gik i Føtex og kiggede selv pakkerne igennem. Det tog max 3 min, inden jeg havde fundet de rigtige (numrene på siden af æsken står i nummerorden. De er godt nok smarte!!!) <- ironi
Fona gik glip af en handel. Jeg havde forfærdelig meget lyst til at gå tilbage til ham den sløve og sødt sige "Se - jeg fandt selv de rigtige i Føtex, så nu slipper du for at lede efter noget!" - selvfølgelig helst, hvis hans kolleger havde stået ved siden af! Nå, men det gjorde jeg ikke. Han havde ikke fattet budskabet, men var blevet sikker på, at jeg var rablende.... Måske skulle jeg bare have fortalt ham, hvor smart det er med nummerorden på æskerne, så det er hurtigere!
Fordommene? Nå jo - dem må jeg lige huske. Han er garanteret typen, hvis mor smører hans brød og laver madpakke (hvis ikke hun kommer forbi med varm mad til frokost), som han kun sætter tænderne i, hvis han gider. Men i sine egne øjne er han nok ret sej... Hø Hø - hvor fik han lige sat den dumme kunde i arbejde! Hvem tror hun, hun er? Altså - som om han ikke har nok at lave med at sælge fladskærme og andre vigtige ting!

6 kommentarer:

  1. Jeg forstår udemærket din fustration over ekspedientens manglende evne til at yde service for kunderne og for butikken, men personligt må jeg tilstå at jeg aldrig handler patroner uden at have nummeret for farven med. Der findes nogle patroner til flere printere man ikke bruger / har brug for, så måske derfor det med farvekoden. ? Iøvrigt bruger min printer 7 farver.

    SvarSlet
  2. Det har du såmænd ret i, men jeg vidste, at jeg skulle have en med 3 blandede farver og en sort. Han havde absolut ikke en dyt at lave, da jeg kom ind i butikken. Jeg blev pænt irriteret. Især, da det ikke havde taget ham mange minutter at finde den rigtige. Han kunne have fået at vide, at det var en printer/scanner/kopi-ting, og set på nummeret, at den ikke var alt for ny.
    Jeg ville ønske, jeg havde smilet sødt til ham og sagt "nå, men pyt. Jeg køber den bare i en anden butik!"

    SvarSlet
  3. Ja er der ikke engang kø, så ville jeg i den grad også være skuffet over "behandlingen". Nå men pyt, du fik heldigvis det du gik efter andet steds.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg fik dem nemlig. Det er jeg også glad for!

    SvarSlet
  5. Det er så ikke uden grund at de sjældent har noget at lave i Fona?
    Well, dem I Århus er nu meget søde. Men jeg har heller aldrig handlet printerpatroner med dem ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg plejer også at have det meget fint med Fona, faktisk. Jeg tænder bare helt af, når jeg føler, at folk ikke gider hjælpe, når jeg kommer som kvinde og spørger om noget teknisk (okay - printerpatroner er ikke så tekniske igen) eller håndværksmæssigt. Jeg kan slet ikke have det! Mest også, fordi han virkelig bare virkede, som om han ikke gad.... Jeg kommer tilbage i Fona - det var bare surt for dem, at mine penge landede et andet sted!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails