onsdag den 15. juli 2009

Lige nu

Som set - for mange, mange dage siden - her, her og her, bl.a. Men nu måtte det blive min tur. Det er svalernes skyld! Jeg måtte lige nævne dem.

Udenfor mit vindue er der… Frisk, klar luft, hvor jeg kan høre svalerne suse rundt. Tænk - jeg har boet her i knap 8 år og har ikke bemærket svalerne før! Det er så skønt!

Jeg tænker på… weekenden, min skrivning og den kommende ferie.

I køkkenet er der… nogle kirsebær (fra Netto), lidt opvask og det sædvanlige - nøgler, madkasse, stopur til løbeture og sparegris til småpenge. Samt en overordentlig stor samling køleskabsmagneter.

Jeg laver… en overspringshandling inden jeg skal hente vasketøj ind og derefter i seng.

Jeg skal… se at komme i seng. Kom for sent hjem efter babysitning i går og blev vækket kl. 05.40 af de åndssvage, overgearede undulater, der ikke kan klokken.

Jeg læser… lige dagens nye blogindlæg.

Jeg håber… at jeg overlever weekenden! samt at min ph.d. bliver færdig til tiden, så jeg snart kan holde ferie.

Jeg hører… ikke svalerne mere. Var de faret vild? Istedet er der lidt køkken-kling-klang i baggården fra de åbne vinduer og fjern trafiklyd.

Rundt om i huset… er der fyldt med dyr.....

En af mine yndlingsting er… at strikke! Og planlægge de næste 15 projekter, som jeg alligevel skifter mening om mindst lige så mange gange. Alting bliver hyggeligere med et strikketøj.

I løbet af weekenden skal jeg nå... Åh - der kom den. Udover de 4 undulater, den hvæsende hamster og det generte marsvin, bliver lejligheden fyldt med 2 teenagere. En enormt sød niece på 15 og hendes mindst lige så søde fætter på 17. Da han var lille, kunne han sno hvemsomhelst om sin lillefinger (ikke mindst hans faster!) med sine enorme brune øjne. Det kan han formentlig stadig.... Så jeg skal nå at hygge mig, spise pizza, spille spil (både brætspil og nintendospil), tage på kanalrundfart, se min ældste nevøs kirke, hvor der kommer nogen og fortæller om Etiopien og Rastaer, og (her begynder jeg at bide negle!) gå alt for sent i seng (pga. teenagerne) og stå alt for tidligt op (pga. de skøre undulater).

Af billeder har jeg lyst til at dele... Altså - al respekt for alle fine, danske kirker, men denne her slår alt. Den er så smuk. Historien PA080580

er så smuk. De blå glasvægge er så smukke. Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche i Berlin. Den gamle, bombede del er lige så smuk på sin helt egen måde. (Ja, okay. Det var bare fantastisk at være i Berlin. Imponerende, rørende, fantastisk, skrækkelig historie i den by – fyldt med minder, jeg ikke anede, jeg kunne relatere mig til)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails