lørdag den 25. juli 2009

En aldeles tilfredsstillende byttehandel

Færre dyr, mere garn. Sådan! De 1,8 kg autentisk, fårelugtende (mmh, duftende...) islandsk pladegarn ligger nu trygt hjemme hos mig, mens den hvæsende hamster og de nysgerrige undulater er taget hjem. Undulaterne lagde ellers gevaldigt op til sjov og ballade, da jeg kom hjem fra arbejde i går. De sad klar lige indenfor lågerne, pippede lystigt og bed lidt i lågerne. Men ak nej.... Ikke flere flyveture! De må komme på ferie igen en anden gang, håber jeg (det er der 4 andre, der også håber på).
Svogeren har udvalgt sig mønster, og besluttet, at sweateren skal være lysegrå med sort og mørkeblåt mønster. Resten af garnet er til min frie og fornøjelige afbenyttelse. Heldigvis var vi aldeles rørende enige om, at islandske sweatre pr. definition er tykke, og derfør skal strikkes i dobbelt garn. Dobbelt heldigt, når det nu er pladegarn, som jeg føler mig en anelse ulden ved (hi hi) - det knækker jo for et godt ord, men lagt dobbelt er det vel lidt mere stabilt?
Bonusgaver var et kort med billede af vanter (og opskrift indeni) samt servietter med islands-sweater-mønster. Fantastisk!
Dagen i dag byder på tur med de gratis busser til shoppingcenter lige udenfor Malmö. Bliver spændende. Bagefter må jeg en tur forbi Tiger og se, om de har flere af de ekstremt nedsatte strikkebøger, der vist er anbefalelsesværdige.


Uha! Med det indflyttede garn rykkede den lille snegl nederst på siden helt forbi målet på 12 kg... Var det nemt? Målet er løbende sat op, men jeg ved da med sikkerhed, at jeg ikke er færdig med garnindkøb i år endnu! Uha-uha! Godt, det ikke er min vægt, der lige er + 8 kg nu....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails