torsdag den 30. juli 2009

Virkelig grimt.....

Meningen var egentlig god nok. Humøret var ret meget i bund, og hvad kan så gøre én glad igen?
Altså. Personligt tænkte jeg, at lidt garn i glade farver kunne gøre det!
Et par nøgler "beton-garn" (alias strømpegarn fra Kvickly - ikke til at slide op!), en gryde, vand og eddike og frugtfarve. Så langt, så godt!
Så stod det ellers dér og småboblede. Farverne var jo umiddelbart fine, og jeg rørte ikke i noget.
Det lykkedes også delvist! Altså, der er jo et område med lidt blåt, ihvertfald, og et stykke, der ser næsten orange ud!
Resten er sådan lidt rød-brun-grumset....
De strømper, der bliver strikket af det her garn, kommer jeg nok selv til at trækkes med. Skal vi ikke gætte på det?
Morale?
1) hvis man skal lave grydefarvet garn, er det nok smart at nøjes med kun 1 farve, medmindre gryden er rigtig, rigtig stor!
2) Du kan garanteret lave noget, der er flottere!

2 kommentarer:

  1. For at få det i striber, tager du nogle glas med hver deres farve og stiller i en gryde - tager den mængde garn og dypper i lige det glas som du vil have farven i. Det er kun de første par cm. der evt overlapper hinanden i farverne.

    Men jeg vil give dig ret - det er heller ikke lige mine farver.

    Erna

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails