lørdag den 6. august 2016

En ny oplevelse / A new experience

Niecen skulle jo hjem igen på et tidspunkt - efter 6,5 uger i Danmark med familie og veninder. Tror nok lige, hun har hygget sig! Jeg skulle med. Glæder mig virkelig til 2 uger med shortsvejr efter denne her halvkølige sommer.
Så i går pakkede vi sammen og tog afsted. Vi nød igen at vi her i sommer kunne få lov at være i SAS loungen (med gratis mad!) og vi kiggede på kosmetik i den toldfrie. (Hun kiggede, jeg købte. Er ved at være lidt bekymret for mig selv!)

My niece was going home at some point - after 6.5 weeks in Denmark with family and friends. I do think she had the greatest time! I was coming with her. Looking forward to 2 weeks of warm weather after the cold-ish summer we had.
So yesterday, we packed up and got going. We enjoyed once more that we have access to the SAS lounge (with free food!) this summer, and we spent time in the tax-free shop. (She looked at all the cosmetics, while I bought some. Getting a bit worried for myself!)
Det var en ganske ny oplevelse at skulle rejse så langt i selskab med nogen. Meget hyggeligt, selv om jeg ser frem til næste rejse uden teenager........ Vi fik det fineste udsyn over Grønland med isflager i fjorden og det hele, vi så masser af film og fik god mad, og vi var godt trætte da vi kom til Chicago omkring 00.30, dansk tid, og skulle vente der et par timer. Men det gik, og det var dejligt at sove på det næste fly, selv om det kun var en times tid.
Nå ja - og jeg fik strikket. Denne gang på en strømpe (vældig interessant!), som jeg ikke engang blev færdig med!

It was quite a new experience traveling this far with company. Very cozy, although I'm looking forward to my next travel without a teenager..... We had the most amazing view over Greenland with all the floes in the fjord, we watched a lot of movies and had nice food, and we were very tired when arriving in Chicago around 00.30 a.m, Danish time, and had to wait there for a few hours. But it went okay, and I really enjoyed a nap on the next plane, even for just 1 hour.
Oh well - and I knit. This time a sock (very interesting!), that I didn't even finish!
Vel fremme blev vi godt modtaget og alle de 7-8 kg slik blev godt afleveret. Inklusiv lækre godbidder til Bailey, der var meget begejstret for sit "slik" men ikke helt enig med mig i, hvordan man "hygger" når man "sidder" sammen i en stol.
I dag var han mere social, omend jeg blev dømt FOR kedelig når jeg sad og bloggede og ignorerede ham. Dette på trods af pote på arm og hoved på tastatur.
Glæder mig til 2 ugers hygge med familien.

At our goal we were well received and all 7-8 kilos of candy was delivered. Including yummy treats for Bailey who really loved his "candy", but didn't quite share my definition of "hygge" when "sitting" together in a chair.
Today, though, he is more social, even if he judged me to be TOO boring sitting here blogging and ignoring him. In spite of his paw on my arm and his head on my computer.
Looking forward to 2 weeks of relaxation with the family.

6 kommentarer:

  1. Håber du får en skøn ferie

    SvarSlet
  2. Det var da en dejlig tjans at påtage sig, sådan at følge teenageren tilbage. God ferie. Det ser ud til at modtagelsen ikke fejler noget. Kan man mon strikke med hund på skødet? Jeg tror det ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ofrer mig gerne! Hunden synes jeg er pænt kedelig når jeg strikker.....

      Slet
  3. Man kan se på skyggen på vægen, at hunden smiler og hele femøren.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails