tirsdag den 16. august 2016

Garn og strik / Yarn and knitting

I går var jeg så i garnbutik. Det lykkedes mig at liste derind hele 2 gange! Der var ualmindelig meget lækkert garn i Spun, men jeg holdt mig meget i skindet. Købte første gang 2 bundter bomuldsgarn der passer til det grønne jeg strikke bluse af, og som jeg har 2½ bundt tilbage af. Anden gang fandt jeg deres "Crazy" garn og måtte købe 2 bundter af det også..... Alle bundter er farvet forskelligt! Men hold op, hvor var der meget jeg godt kunne have købt!

Yesterday, I went to the yarn shop. I succeeded in going inside twice! There was an incredible amount of great yarn in Spun, but I really restrained myself. First time inside, I bought 2 skeins of cotton matching the green I used for my top, and of which I still have 2.5 skeins left. Second time, I found their "Crazy" yarn and bought 2 skeins of that, too..... All skeins are dyed differently! But oh wow - there was so much I would have loved to buy!
Jeg fik også min fødselsdagsgave. Øreringe, et fe-græskar, et lille "Made in Michigan" mærke, og det her fantastiske nøgle lace-garn i nogle rigtig fede farver. Alpaca og silke. Superlækkert!

I also got my birthday present. Earrings, a fairy pumpkin, a small "Made in Michigan" tag, and this amazing ball of lace yarn in the most beautiful colors. Alpaca and silk. Yummy!
Der er blevet et par strømper færdige til min nevø, som snart fylder 17. (SYTTEN!!!!!) Størrelse temmelig stor i Opal strømpegarn. Hele 90 gram gik der til dem! Har vist stadig måske et enkelt nøgle af det jeg købte i februar, men ellers er det gået ret godt med at få strikket alle de 7 nøgler.
Det er strømpepar nummer 18 i år.

I finished a pair of socks for my nephew, who turns 17 soon. (SEVENTEEN!!!!) The size is quite large and I used Opal sock yarn. They weigh 90 grams! I guess I still have a skein left of all the yarn I bought in February, but I think it went quite well knitting all 7 skeins.
This is sock pair number 18 this year.
Endelig er jeg simpelthen kommet med på det mest hotte som foregår strikmæssigt i Danmark lige nu! Jeg var ude hos Rasmilla og kigge, og købte så garn og opskrift til en dip-dye sweater til lille Frk. T1. Den bliver strikket i Anina, og den bliver såååå fin og blød. Ærmerne må blive færdige når jeg kommer hjem, for strømpepinde har jeg ikke med, men kroppen skal nok blive klar!

Finally, I've become part of the hottest knitting trend in Denmark right now! I went to Rasmilla to have a look, and bought yarn and pattern for a dip-dye sweater for little Miss T1. It is made with Anina, and becomes soooo pretty and soft. I will make the sleeves when I get home, since I didn't bring my double-point needles, but the body will be done soon.

4 kommentarer:

  1. Altså Christine det et er da bare en god anledning til at skulle i strikkebutikken for 3 gang at du lige mangler nogle strømpepinde for at færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, det var da en god undskyldning! Jeg har bare så rigeligt med strømpepinde, og gider ikke have flere i 4 mm.....

      Slet
  2. Milde Moses, du giver den godt nok gas på strikkefronten. Det er da helt vildt.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails