lørdag den 13. august 2016

Underdel / Bottom

Bikini-toppen har fået en makker, så det nu er et helt sæt. Det tog sin tid, kan jeg vist roligt sige. Hæklefastheden var helt i skoven, jeg kunne ikke hækle i bilen, det var svært at få mønsteret til at passe, og så tog det bare tid med den lille hæklenål!
Men færdig blev den. Siddende i poolen i (relativt) lang tid, fordi den unge dame skulle have den på!
Hendes lillebror lyste iøvrigt op i et stort smil mens jeg hæklede. "Hækler du en BLE?????" Dagens joke!

The bikini-top is not alone anymore, so now it's a set. It took some time, it really did.
My gauge was really different, I couldn't crochet while riding the car, it was hard to fit the top-edging to the number of stitches, and then it just took time with the small hook!
But finished it is. By the pool for a (relatively) long afternoon, since the young lady wanted to try it on! Her younger brother lit up in a bright smile while I crocheted, by the way. "Are you making a DIAPER????" Joke of the day!
Jeg brugte dette mønster til trusserne. Forlængede her og der og lavede kanterne fra toppen. Et par gange. Men det er da endt med at blive nogenlunde fornuftigt, og de passede faktisk også okay.
Ialt har jeg brugt 70 gram bomuld og hæklenål 2,5 mm.
Nu tror jeg ikke jeg behøver hækle bikinier igen lige foreløbig......

I used this pattern for the bottom. Made it a bit longer here and there and used the top edgings. Which I made a couple of times. But they ended up quite well, and fit reasonably too.
I used 70 grams of cotton and a 2.5 mm hook.
I don't need to crochet more bikinis for a while.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails