fredag den 19. august 2016

Jeg må vel bare lave nogle flere / I just have to make some more

I Michigan har de noget skønt lokalt garn fra Stonehedge Fiber Mill. Jeg har købt noget af det tidligere, men ikke strikket af det endnu. Udover det lækre ensfarvede kan man også købe "Crazy" bundter, lavet af stumperne fra det andet garn. Det vil sige, at ikke to bundter er ens. Farverne er virkelig flotte, og jeg har faktisk allerede 2 bundter derhjemme, som jeg har købt tidligere.
Nu har jeg så strikket af det for første gang!

In Michigan, there is some great local yarn from Stonehedge Fiber Mill. I bought some earlier, but didn't knit it yet. Apart from the very nice uni-color yarn they have "Crazy" skeins, made from the leftovers of the other yarn from the mill. This means that not 2 skeins are identical. The colors are really nice, and I have 2 skeins at home already, actually, bought on earlier visits.
Now I knitted it for the first time!
Hvad skal man lave af 1 bundt garn? Det blev selvfølgelig en hue. Til min mindste nevø. Kom i tanker om en ret fed hue som jeg tidligere har set og som er perfekt til sådan noget garn, nemlig Tensfield. Det var fuldstændigt perfekt! Jeg strikkede den på 1 døgn. Den skulle jo afleveres inden jeg rejste..... Der var lidt bekymring om nu alle striberne kom med, men det gik rigtig fint, og faktisk er der allerede flere som gerne vil slide på den.

What to make from 1 skein of yarn? A hat, of course. For my youngest nephew. I remembered a really cool hat that I saw earlier on and which is perfect for this kind of yarn. It is called Tensfield and is just perfect! I finished it in about 24 hours. Needed to hand it over before I left...... There were some worries about whether all the stripes would show in the hat, but everything went very well, and the hat is so popular already that I don't think he will be the only one wearing it.
Strikket på pind 4. Jeg brugte ret præcist 1 bundt (den vejer 65 gram) og den var helt vildt hyggelig at strikke. Jeg er nødt til at strikke nogle flere, for JEG vil da også have en! (Er faktisk allerede gået i gang med nummer 2.)

Made on 4 mm stitches. I used exactly 1 skein (it weighs 65 grams) and it was so much fun knitting it. I have to knit some more, since I want one myself as well! (Actually, I started the second one already.)

4 kommentarer:

  1. Den hue ser spændende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ret sjov at strikke, og man kan strikke den i alt garn.

      Slet
  2. Den ser godt nok fin ud, men Cxhristrine er den ikke strikket i ret strik ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, men hurtig og INTERESSANT retstrik!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails