lørdag den 27. august 2016

Shopping

Endelig blev det weekend! Endelig er mit jetlag ved at være væk, og det er virkelig skønt at kunne tænke igen.
Fredag startede godt (og lidt mærkeligt) med gratis is! DSB skruede charmen på og jeg stod så og spiste is kl. 7 om morgenen. Det havde nok været en smule bedre, hvis de fik togene til at køre godt igen.......

Finally it's weekend! Finally, my jetlag is gone, and it's really great being able to think again.
Friday started in a good (and a little weird) way with free popsicles! DSB (the Danish train company) found their most charming move and I ended up eating popsicle at 7 a.m. Would have been better if the trains actually started running on time......
Arbejdet gik med møder og en hel del af det normale arbejde, og på vej hjem gjorde jeg noget rigtig vildt. Gik forbi en cykelhandler og købte mig en spritny cykel til at stå i Lund og transportere mig mellem station og sygehus. Og evt. andre steder jeg skal hen i Lund. Ikke, at der er langt, men det er temmelig irriterende når toget er lidt forsinket, man når en senere bus og derfor kommer et par minutter for sent og får skæld ud. (En af mine kolleger går MEGET op i om folk kommer til tiden)
Så nu står der en fin cykel og venter på at jeg kommer i morgen tidlig. Det er lige før jeg glæder mig!

Work came and went with meetings and patient-stuff, and on the way home I did something really crazy. Passed a bike-shop and bought a completely new bike to have in Lund and to transport me between station and hospital. Plus other places I may need to go in Lund. Not, that it's far, but it is very annoying when the train is delayed, I catch a bus a bit late and ends up being a few minutes late, being scolded. (One of my colleagues is VERY obsessed with whether people are on time)
So now I have a very pretty bike waiting for me in the morning. I'm almost excited about this!
Gik en lang tur i København på vej hjem og havnede lige i den smukke aftenhimmel på Falkoner Alle. Dejlig dag!

Went for a long walk in Copenhagen on my way home and ended up in this beautiful evening sky just next door. Lovely day!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails