søndag den 7. august 2016

Lidt lavede jeg / I did a little

Vi trængte alle til at slappe af i går. Selv niecen, der dog ikke ville indrømme det. Så dagen gik med at lave så lidt som muligt.
Ligge i solen så længe man kunne klare det. Bade i swimmingpoolen.

We all needed relaxation yesterday. Even my niece, who wouldn't admit it. So all day, we did as little as possible.
Laid around in the sun as long as we managed. Bathed in the pool.
Spiste leverpostej og læste Anders And. Gik i det lokale shoppingcenter. Fangede pokemons. Købte nye bukser (alle de gamle revner jo!).
Hæklede. Som en gal! Niecen ville nemlig så gerne have en hæklet bikini.

Ate liver pate and read Donald Duck. Went to the local mall. Caught pokemons. Bought new jeans (the old ones are breaking!).
Crocheted. Like a maniac! My niece really wanted a crochet bikini.
Der blev trænet i mange søskende discipliner. Tror virkelig de her to har savnet hinanden selv om ingen vil indrømme det! Søskende-klassikeren over dem alle? Den ene hælder sodavand op, de andre vælger først. Alt under nøje observation.
I dag tager vi på camping. Der er ikke internet. Så jeg holder blogpause en hel uge! Det føles lidt mærkeligt.

They trained a lot of sibling-disciplins. I really do think these two missed each other, although none will admit it! The all time classic disciplin? One is pouring the soda, the others get to pick first. With proper surveillance.
Today we are going camping. There will be no internet. So I'm having a blog-break for a week! Feels a bit strange.
Bikinien blev hæklet. Mit livs første forsøg i den disciplin, men jeg synes, den er blevet ganske god. Håber, den passer og sidder nogenlunde, og er ret spændt på, hvordan de hæklede trusser så bliver.....
Mønsteret fandt jeg på Ravelry, og den lille ryg-firkant kom på fra et andet mønster. Faktisk var det lidt forvirrende. Jeg købte de 4 mønstre som pdf og har dem på telefonen. Da nogen så havde kigget og bladret hen til et andet sted, hæklede jeg så bare videre fra 2 andre bikinier. Heldigvis opdagede min tågede jetlag hjerne efterhånden fejlen. Det blev også lidt indviklet lige pludselig!
Jeg har hæklet med Mayflower nr. 8 bomuldsgarn på nr. 2,5 hæklenål. Er ret tilfreds, og har brugt 45 gram garn.
Vi høres ved på lørdag! Håber, I stadig er der.....

The bikini was done. My first ever try in that disciplin, but I do think it turned out very well.
I hope it fits and looks okay, and I'm wondering how the bottom will be then....
I found the pattern on Ravelry, and the small square on the back was from another pattern. Actually, it was a bit confusing. I had all 4 patterns as a pdf on my phone. Someone had looked at all the patterns and ended up in another place, so I just continued crocheting from 2 other bikini-patterns. Fortunately, my foggy jetlag-brain realized the mistake at some point!
I used Mayflower nr. 8 cotton using a 2.5 mm hook. I'm quite happy with it, and I used 45 grams of yarn.
See you again on Saturday! Hope you're still hanging around.....

8 kommentarer:

  1. Hvis det føles mærkeligt for dig - hvordan tror du så det bliver for os, der har som daglig rutine lige at tjekke din blog :-) men rigtig god campingtur.
    Jeg er spændt på at høre, om bikinien tåler vand - tænker, at den kunne blive lidt tung, så pasformen ikke var helt den samme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er så hyggeligt at I læser med! Bikinien er kun til solbadning. Heldigvis.

      Slet
  2. Hvor sejt med en hæklet bikini.
    God ferie uden internet, - det er da helt eksotisk.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud! Jeg har dog stadig lidt barndomstraume over min strikkede badedragt med bælte, og søsters hæklede bikini, der måtte tørre på, inden den kunne vrides af. Men alligevel sjovt at se det komme frem igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun skal nu kun solbade med den. Heldigvis!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails