fredag den 7. december 2018

At sende pakker / Mailing boxes

For nogle uger siden sendte jeg 2 pakker til USA. Først en til min søster. Med slik og julethe og Anders And blade. Og et kalenderlys.
Måske var det lyset som var for suspekt? Det tog ihvertfald VILDT lang tid! Først gik der de sædvanlige 10 dage. Så 2 uger. Så en uge til. (Nu var min søster helt sikker på at den var gået tabt!)
Men så pludselig dukkede den op efter knap en måned. Uden kalenderlys. Til gengæld helt smadret og våd og pakket i en ny kasse. Alt det krøllede pap nede på bunden er den gamle kasse.....
Nogle blade var våde, men ellers var der heldigvis ikke sket det store. Altså - andet end at den tog rekorden istedet for den pakke for nogle år siden som "bare" så ud som om en elefant havde trampet på den.

Some weeks back, I mailed 2 boxes to the US. The first one for my sister. With candy and Christmas tea and the Donald Duck magazines. And an advent candle for counting down.
Maybe the candle was too alarming? It took like FOREVER for it to get there! The first (normal) 10 days passed. Then it was 2 weeks. Then another week. (My sister was convinced it was lost!)
But suddenly, it turned up after about a month. Without the candle. But is was totally crushed and wet and wrapped in a new box. All the messy stuff lying at the bottom is the old box......
Some magazines were wet, but otherwise, nothing suffered a lot of damage. Well - apart from this box getting the record of worst damage after the box a few years back that looked like an elephant stepped on it.
En uge EFTER jeg sendte pakken ovenfor, sendte jeg pakkekalender til min nevø. Tænk - DEN nåede fint frem efter de reglementerede 10 dage, og uden en skramme!
Jeg tror, han blev glad. Og jeg undrer mig vildt over det der postvæsen!

A week AFTER I mailed the box on top, I mailed the calendar gifts to my nephew. Can you imagine - THAT box reached it's goal after the expected 10 days and without a scratch!
I do think he was very happy. And I just don't understand postal services!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails