søndag den 24. maj 2020

I haven / In the garden

 
Ude i haven sker der langsomt ting. Dejlige ting!
I mit lillebitte højbed har ærtespirerne stukket de første blade op. Jeg glæder mig til at kunne gå og spise nogle ærter derude - helt friske og uden at man skal betale.

In the garden, things are slowly happening. Lovely things!
In my very tiny raised bed, the pea sprouts are showing the first leaves. I'm looking forward to going out there, eating some peas - totally fresh and without having to pay.
En af de tre tomatplanter er flyttet udenfor. Jeg startede med den største - bare for at se om den ville overleve. Indtil videre ser den ud til at nyde solen og regnen!
Der står stadig en oppe i vinduet, mens den tredje er flyttet hjemmefra - over i Ann Jeanets drivhus.
Jeg TROR nok det er cherry-tomater. Godt nok amerikanske - så måske er de store?

One of the three tomato plants moved outside. I started with the bigger one - just to see if it will survive. So far, it looks like it enjoys the sun and rain!
There is still one left up in the window, while the third one moved away from home - over in Ann Jeanet's green-house. I DO think it's cherry tomatoes. American, though. Maybe they are big? 
Der er også lidt til langtidsplanlægningen. Sidste år plantede jeg nogle blommesten i en krukke. En af dem ser ihvertfald ud som om den vil blive til noget. Der er selvfølgelig en del år til jeg kan plukke blommer af den, men det er hyggeligt at se den vokse!

I also have some long term planning. Last year, I planted some plum pits in a garden pot. One of them looks like it has plans for growing up. Of course it will be quite a few years before I can pick plums from this one, but it's fun to watch it grow!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails