lørdag den 22. januar 2022

3

Lille baby H kom endelig ud i søndags. Knap havde han stukket næsen ud før hele familien var Corona-positive og røg i isolation, men før de fandt ud af det havde jeg allerede købt togbilletter til i går (de billige der ikke kunne refunderes) og tog alligevel afsted til et udendørs besøg. 
Han havde den gule bluse på jeg strikkede sidste sommer i det dejligste, bløde garn med cashmere. 

Little baby H finally came out last Sunday. He had hardly stuck out his nose before the entire family were Corona-positive and were isolasted, but before they had that information, I had already bought train-tickets for yesterday (the cheap ones that can't be repaid) so I decided to go for an out-door visit. 
He was wearing the yellow sweater I knit last summer using lovely, soft yarn with cashmere. 
Det gik faktisk rigtig fint at sidde ude! Der var lige noget sol og læ. Jeg brugte håndsprit som aldrig før og ingen sad på skødet (jeg holdt jo så heller ikke baby, men det får jeg nok lov til senere!) så jeg tænker det var ok. 
Gaverne skulle afleveres inden han vokser for meget, og den lille hue med ører passede ihvertfald perfekt! Den passer nok kun et par uger mere, så jeg må lige i gang med en større størrelse. 

It worked out nicely sitting outside! We had a bit of sun and no wind. I used hand sanitizer as never before, and nobody sat on my lap (I didn't hold the baby either, but I'm sure I will some other time!) so I guess it was okay. 
He needed to get his presents before he grew out of them, and the little bonnet with ears fit really perfect! I will only fit for a few more weeks, so I'll need to start a bigger size. 
På vej derop i toget havde jeg tænkt at barnet da også skulle have nogle strømper og havde derfor taget garn med. Jeg nåede kun halvanden strømpe, men blev stædigt siddende på terrassen til begge strømper var færdige og afleverede. De er lavet i strømpegarnsrester og vejer 20 gram. 

On the way there, on the train, I was thinking that the kid needed socks, so I brought yarn. I only made one and a half sock, but stayed stubbornly on the terrace until both socks were done and given away. They are made with left-overs of sock yarn and weigh 20 grams. 
På vej hjem fik jeg det her billede - tænk engang. De der bittesmå strømper var lidt for lange! Det er så vildt så bittesmå mennesker kan være.....
Bagefter havde jeg så lige lidt tid i Århus inden toget kørte. Så jeg gik en tur på ARoS. Det var en dejlig fridag!

On my way home, I got this picture - can you imagine. The teeny tiny socks were a bit too long! It's crazy how tiny a human can be.....
Afterwards, I had a bit of time in Århus before my train departed. So I visited ARoS. It was such a nice day off!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails