søndag den 23. januar 2022

Fut Fut

Der er garn som knap når at komme ind i huset før man ivrigt begynder at strikke, og så er der garn som ligger på lager og venter og venter. 
Jeg er endelig blevet færdig med den fine tog-sweater som jeg fik garnet til for nogle år siden. Jeg vidste med det samme, at det skulle være til L - det mest toggale hovede i næste generation! - og så var det jo bare at finde det rigtige tidspunkt så han var bevidst om at jeg har lavet den til ham, men ikke så stor at jeg ikke gad strikke den eller han syntes det var pinligt at gå med den. Det var så cirka nu!

There are different types of yarn - yarn that hardly enter the house before you start knitting, and then there is the yarn that stays in the stash. Waiting and waiting. 
I've finally finished the beautiful train-sweater where I got the yarn a few years back. Immediately, I knew this would be for L - the most train-crazy mind in the next generation! - and then I just needed to find the right time when he was conscious about me making it for him, but not that big that I would think it would be too hard a job or he would find it embarrassing to wear. Which was about now!
Mønsteret er virkelig gennemført - togene bliver forskellige i alle størrelser, fordi man vælger vogne ud fra maskeantallet. Det er ingen overraskelse. Lykkefanten har virkelig tjek på sine designs! 
Jeg fulgte faktisk mønsteret, bortset fra halsen hvor jeg tog lidt flere masker ind end der stod. Den er strikket i New Zealand lammeuld som er temmelig tyndt, hvilket gør at den dels bliver meget let (bare 135 gram), dels er strikket på små pinde. Til gengæld er den så let og varm, hvilket øger chancen for at den bliver godt brugt! 
Der er garn tilbage i det jeg vandt, så måske kommer hans nye lille fætter også til at få en sweater af resterne inden han bliver alt for stor. 

The pattern is really detailed - the trains are different in all the sizes, because you pick the waggons from the number of stitches. I'm not surprised. Lykkefanten designs are really well worked!
I actually followed the pattern, except from the neck where I decreased some more stitches than it said. It's made with New Zealand lammeuld, which is laceweight, making it very light (just 135 grams) and meaning that I needed small needles. But then it's light and warm, which will increase the chances of it getting used well!
There is yarn over from the skeins I won, so maybe his new little cousin will also have a sweater from the left-overs before he is too big. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails