søndag den 16. januar 2022

Lille bjørn / Little bear

Jeg fandt det her mønster et eller andet sted på nettet, og det var bare for NUTTET! Altså - jeg ved jo godt det er fra Jordemoderstrik - men jeg tror jeg faldt over det på Instagram. 
Nå, men da jeg fandt mønsteret blev jeg bare nødt til at strikke den lille kyse! I håb om at babyen vil komme ud. (Men jeg er ikke sikker på det hjælper.) 
Det er lidt skørt at vise en bamsehue på en bamse. Men når nu babyen ikke er her, må trofaste bamse Ulla træde til. 

I found this pattern somewhere on the internet, and it was too CUTE! Well, I do know it's from Jordemoderstrik - but I think I stumbled across it on Instagram. 
Well, but when I found the pattern, I just had to knit the little bonnet! With the hope that the baby will come out. (But I'm not sure it helps.)
It's a bit crazy to show a bear-bonnet on a teddy bear. But since the baby is not here, faithful old teddy Ulla will have to step up. 

Mønsteret er virkelig fint og elastisk, så jeg håber, den kan passe sådan en lille nyfødt. Garnet er fra skabet, Arwetta og superfine Merino fra Garnudsalg. Det er blevet rigtig fint og blødt - men jeg må hellere få det sendt afsted hvis babyen skal nå at passe den og vanterne! Kysen vejer 30 gram og er strikket på pind 3,5 og 4. 

The pattern is really nice and elastic, so I do hope it will fit a tiny newborn. The yarn is from my stash. Arwetta and superfine Merino from Garnudsalt. It's really pretty and soft - but I guess I will just have to post it, if the baby is going to fit this and the mittens! The bonnet weighs 30 grams and I used 3.5 and 4 mm needles. 

1 kommentar:

  1. Og så kom babyen! Jeg ved ikke om det var kysen eller truslen om at jeg skulle strikke til de andre nu......

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails