lørdag den 18. juni 2022

16

Min kære svoger i USA bliver meget snart 50 år, så han skulle have ekstra gode strømper i år! Jeg fandt et fint bundt Wollmeise og et lækkert mønster med drejet ret, og så endte de med at se sådan her ud. Farverne klumper temmelig meget, men jeg håber han alligevel kan lide dem. De er virkelig dejligt elastiske at have på! (Og alt for store til mig, som I kan se!)

My dear brother-in-law in the US will turn 50 very soon, so I wanted to make extra great socks for him this year! I found a nice skein of Wollmeise and a lovely pattern with twisted rib, and they ended up like this. The colors are pooling quite a lot, but I do hope he will still like them. They are so nice and elastic to wear! (And quite too big for me, as you can see!)
Mønsteret hedder Reginald, og for en gangs skyld tog det mig mindre end en strømpe at lære og forstå mønsteret. Det var temmelig rart! (Alligevel er det lykkedes mig at strikke nogle fejl ind. Tror ikke han finder dem.) Mønsteret er spejlvendt på de to fødder, og det ser bare godt ud. 
Som sædvanlig har jeg strikket på pind 2,5 mm, og strømperne vejer 125 gram. Må hellere se at få sendt dem afsted så han kan nå at få dem i tide!

The pattern is called Reginald, and for once I managed to learn and understand the pattern in less than the first sock. That was so nice! (Still, I managed to knit some mistakes here and there. I don't think he will find them.) The pattern is mirrored on the two feet, and it really looks good. 
As usual, I used 2.5 mm needles, and the socks weigh 125 grams. I guess I'll have to send them off to make sure he will have them in time!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails