fredag den 24. juni 2022

Skt. Hans

Sankt Hans er altid lidt i dilemma for mig. Jeg gider godt se bål, men skal tit virkelig tidligt op næste morgen, og jeg gider ikke stå i en kæmpe klump af mennesker. 
I går gad jeg virkelig godt og endte med at cykle til Amager Strand og sidde lidt væk fra bål og menneskeklump og bare nyde sommeraftenen. Det var så fint med broen og flyene som kom ind mod lufthavnen!

Sankt Hans (a Danish midsummer tradition) is always a dilemma for me. I really want to see a bonfire, but then I often have to get up really early next morning, and I don't want to stand in a crowd. 
Yesterday, I really wanted the bonfire and ended up biking to Amager Beach and sit a distance away from the bonfire and the crowd and just enjoy the summer evening. The bridge was so pretty with the planes coming down to the airport!

Bålene blev tændt sådan ikke alt for sent. Det er bare så smukt med alle bålene! 

The bonfires were lit not too late. It's so beautiful with the bonfires!
Jeg fik også set solen gå ned lige ved siden af alle højhusene. Det så ret magisk ud. Som om solen selv var et bål!

I also got to see the sun set right next to the high-rise buildings. It looked kind of magical. Like the sun itself was a bonfire!
Og da jeg så kom hjem, sad jeg på terrassen. Det var SÅ dejligt!
I dag skulle jeg ikke tidligt op. Næh, for i Sverige er det Midsommar! Det er nærmest den største dag af alle derovre, så jeg har fri. Det er dejligt! Nu vil jeg faktisk tage i svømmehallen. Fordi jeg kan. 

Once I got home, I sat on my terrace. It was so lovely! 
Today, I wasn't getting up early. Because in Sweden, it's Midsommar! The biggest day of all over there, so I'm off from work. I love it! Now I will actually go swimming. Because I can. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails