søndag den 5. juni 2022

Weekend!

Denne her weekend skal jeg arbejde. I går havde jeg vagt, og allerede i toget om morgenen nåede jeg at lave nummer to ærme, og så tog det ikke lang tid at hæfte ender. Så her er den! Den fine lille Friday baby sweater fra Petiteknit, strikket i dejlig blød Pimabomuld og fotograferet på en meget gammel sten i Lund. Resterne af et gammelt kloster. Den vejer 100 gram i størrelse 4-6 måneder, og jeg håber da lige jeg når at give den væk inden drengen bliver for stor til den!
Mønsteret kan jeg ikke klage over. Hun er bare helt vildt dygtig, hende der har Petiteknit, og alle hendes mønstre er så gennemarbejdede. Derfor har jeg troligt syet den italienske aflukning, selv om jeg har undret mig over at jeg gjorde det når jeg nu normalt ikke gider. Den er strikket på pind 2,5 og 3. 

This weekend, I'm working. Yesterday, I was on call, and already on the train in the morning, I finished the second sleeve, and then it didn't take long to sew in the ends. And here it is! The beautiful little Friday mini sweater from Petiteknit, made in lovely soft Pima cotton and photographed on a very old stone in Lund. The remains of an old monastery. It weighs 100 grams in size 4-6 months, and I do hope I get to give it away before the boy is growing too big for it!
I can't complain about the pattern. She is so incredibly good, the woman behind Petiteknit, and all her patterns are so easy to follow. So I've been sitting there, sewing the tubular bind off, although I have been wondering a lot why I did it, not that I usually don't want to spend time on such. It's made on 2.5 and 3 mm needles. 
Tilbage til min vagt. Det var vidunderligt vejr i Lund (også) og der var rimeligt fredeligt. Da det begyndte at blive tid til aftensmad, fik jeg helt vildt lyst til indisk mad i stedet for bare at spise salat fra supermarkedet. Så det gjorde jeg. Det var SÅ lækkert! Jeg har faktisk stadig næsten lidt ondt i maven....
I dag er det jo pinse. Efter kirke skal jeg have pakket til den første kongres i 3 år. Jeg GLÆDER mig så meget! Skal have vundet garn op og pakke tøj og have afleveret fugle til pasning. 
Skal selvfølgelig også huske at nyde det dejlige vejr. Det er så skønt med sommer!

Back to my work. The weather in Lund was wonderful (too), and it was quite peaceful. When it was time for dinner, I just started longing for Indian food instead of just buying a salad from the supermarket. So that's what I did. SO delicious! My stomach still almost hurt a bit!
Today, it's Pentecost. After church, I'll be packing for the first congres in 3 years. I just CAN'T wait! I need to wind yarn and pack clothes and get the birds delivered for care. 
Of course I also need to enjoy the wonderful weather. It's so nice with a bit of summer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails