lørdag den 4. juni 2022

Nogle gange er man nødt til det / Sometimes you must

De sidste 9 måneder har jeg haft en dansk kollega hos mig i Lund, hvilket betyder at der hver morgen, bortset fra fredag, er en at følges med i toget. 
I starten var det lidt mærkeligt. Men efterhånden har vi snakket meget sammen og kender hinanden bedre, og det er vildt hyggeligt!
I går var hun der ikke, eftersom hun holder fri fredag. Godt det samme. Jeg skulle øve mig på en meget lille præsentation og fik det sidste på plads i toget. Mens jeg strikkede. Det er altså heldigt når man kan strikke mens man skal lave noget kedeligt! (Og præsentationen gik godt, forresten. Altid lidt nervepirrende at skulle tale svensk foran en masse svenskere inklusive nogle fra Stockholm! Gys!)

These last 9 months, I've had a Danish colleague with me in Lund, which means that I every morning, apart from Friday, has company on the train. 
In the beginning, it was a bit weird. But now we've talked a lot and gotten to know each other better, and it's just so nice!
Yesterday, she wasn't there, since it was Friday. Actually quite good. I needed to practice for a tiny presentation and finished the last details on the train. While knitting. It's really lucky how you can combine very boring stuff with knitting! (And my presentation went well, by the way. Always a bit nerve wrecking having to speak Swedish in front of a lot of Swedish people, including some from Stockholm! Yikes!)
Da jeg så kom hjem om aftenen, bestemte jeg mig for, at nu SKAL den her altså være færdig. Der mangler bare et lille ærme. Det må da være hurtigt.... Altså - barnet skal jo nødig nå at blive for stort!

When I came home in the evening, I decided that NOW this needs to get finished. There is only one tiny sleeve left. Must be a quick knit..... To be honest - I'm afraid the kid might grow out of it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails