tirsdag den 17. januar 2023

2 år / 2 years

Jeg får ikke trænet så meget i min hverdag. Det er virkelig stressende hvis jeg har aftaler om aftenen og skal gå til tiden fra arbejdet, og tit er jeg bare træt. Til gengæld kan jeg faktisk godt lide at gå, og for et par år siden begyndte jeg at holde øje med at jeg gik 10.000 skridt om dagen. For et år siden glædede jeg mig meget til at få en virtuel et-eller-andet på min telefon, fordi der så ville være gået et helt år med 10.000 skridt hver dag, men en uges tid før min "medalje" gik telefonen i stykker, og hver eneste gang jeg fik den tilbage startede tælleren forfra. 
Hvad gør man så? Altså JEG gik da bare et år mere! Og nu har min telefon endelig anderkendt at jeg de sidste 365 dage har gået mindst 10.000 skridt. Jeg er meget stolt!
For det meste går det nemt. Måske går jeg hjem fra stationen i stedet for at cykle, men der har også været nogle lidt spøjse aftener hvor jeg har travet rundt i Newark lufthavn for at få 6000 skridt, eller hvor jeg har gået op og ned ad gangene på et hotel til et bryllup. (Det er vældig praktisk når folk holder bryllup på et hotel!) Ihvertfald er jeg meget tilfreds med min indsats, og jeg har da tænkt mig at fortsætte. Det er helt sikkert bedre end at sidde i sofaen!

I don't get around doing a lot of training in my everyday life. I get stressed if I have appointments in the evening and has to leave work on time, and very often I'm just tired. But then I really like walking, and a few years ago, I started watching it so that I took 10,000 steps a day. A year ago I was really excited to get a virtual something on my phone, because it had been an entire year of 10,000 steps a day, but about a week before my "medal", my phone broke down, and every time I got it back, the counter just started over. 
So what to do? Well - I just walked another year! And now my phone finally acknowledged that for the last 365 days I have walked at least 10,000 steps. I'm so proud!
Most often, it's very easy. Maybe I have to walk back from the station instead of biking, but there surely has been some curious evenings when I have been walking around in Newark airport to get another 6000 steps, or when I have been walking up and down the corridors of a hotel at a wedding. (It is so practical when people celebrate weddings on a hotel!) Anyway - I'm really happy with my work, and I do think I'll just continue. It's definitely better than sitting on the couch!

6 kommentarer:

  1. Min gamle kollega flyttede ud i nærheden af Rødovre Centret og hver gang det regnede eller var koldt og han manglede skridt, gik han en bestemt rute i Rødovre Centret, som var på netop 1000 skridt. Faktisk blev han så begejstret for Centret, at han en aften blev stoppet af vagten, som troede han observerede mhp terror. 😂😂😂

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er det SJOVT!!!!!!! Jeg er heldigvis aldrig blevet stoppet.

      Slet
  2. Tillykke. Det var da en sjov måde at træne på. Og ja, ganske givet sundere end at sidde i sofaen. Det skaber nogle sjove billeder for mit indre øjeg af dig i fin kjole storkende op og ned ad gangene på et hotel.
    Og jeg er meget benovet over din vedholdenhed. Jeg får pip og mit på-tværs-gen vågner op, hvis jeg prøver på at gøre noget hver dag, som skal måles.
    Og så et dumt spørgsmål: Tæller "dimsen" ikke, når du cykler?
    Mvh Uglemor-uden-SmartPhone ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, det er sjove billeder! SÅ fin kjoler har jeg dog ikke. Altid rimeligt fornuftige sko, og jeg KAN ikke danse. For ellers havde det vel været det klogeste? Og jeg gik selvfølgelig en omvej til toilettet når jeg skulle derud. En laaaaang omvej. Så jeg missede ikke brylluppet.
      Jeg er også meget anti-ting andre synes jeg skal, men lige det her havde jeg selv valgt, og så er det en anden sag! Den registrerer iøvrigt et eller andet når jeg cykler. Ikke så mange skridt som jeg træder i pedalerne, men noget. Jeg lader den bare registrere som den vil, faktisk.

      Slet
  3. Det er da bare super flot-godt "gået"👍👏.
    Og ja,det vigtigste er at finde en motionsform, som passer til en, for at blive ved med at være motiveret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg er virkelig meget stolt!
      Du har helt ret - det vigtigste er at finde noget man synes passer. Det er ikke det vilde jeg gør, men jeg ved at jeg gerne vil fortsætte!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails