tirsdag den 27. oktober 2009

Bamse-skridt....

Bamse-skridt på strikkepindene... Som det ses, er der blevet en lille smule mere færdigt.
Sjalet var egentlig færdigt, men fik hæftet ender og påsyet en trykknap og en lille hæklet blomst. Det er strikket i ret - jeg startede med 3 masker og tog 1 maske ud i starten af hver pind til det var stort nok. Derefter fik det en hæklet kant med "bomber".
Sjalets kant blev lavet på workshop på Fanø - en workshop om hæklede kanter på strikkede ting....
Det samme bombe-mønster blev starten på den lille bobleting nedenunder.
Når man bare hækler bomberne ud i den fri luft (på en række luftmasker) kommer de til at ligne perler på en snor, og sådan en snor lavede jeg også på workshoppen.
Søndag aften samlede jeg så masker op i luftmaske-kæden og strikkede nedad, med udtagninger i hjørnerne på hveranden pind. Da kroppen og ærmerne var vide nok, satte jeg ærmemaskerne på en snor, slog 6 masker mere op under armene, strikkede en pind ret og en pind vrang og skiftede til mørkegrønt garn, ½ nummer større pinde og brombær/edderkoppe mønster.
Da jeg blev træt af det var vesten færdig! Med lidt knaphulskant og et par knapper er det derfor blevet til en lille vest eller en stumpe-top, alt efter om knapperne sidder foran eller på ryggen!
Hvis nogen derude i cyberspace skulle ønske en mere detaljeret opskrift, så giv lige et pip.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails