søndag den 25. oktober 2009

Færdige babyhuer


Så blev alle de 8 (!) babyhuer til Red Barnet færdige. Huerne skal være lykkelige for, at jeg skulle til kongres, for ellers var jeg garanteret gået død i at strikke 8 ens huer.... Men med en kongres gik det fint, og ind- og udtagninger kørte på rutinen. Finten ved ved djævlehuer er, at der er en del sammensyning at hygge sig med, og desuden insisterede jeg på at strikke snorene, så monteringen tog lige lidt tid..... Men nu er de her! Alle er i bomuld eller bomuld med acryl. Jeg kunne ikke nænne at strikke huer i ren acryl, for jeg synes altså ikke, at acryl passer på et baby-hoved, ligegyldig hvor babyen så befinder sig, og uanset forældrenes økonomiske situation..... Der er røget 160 g garn, og jeg håber, de må blive brugt rigtig godt og virke efter hensigten. Størrelsen er nok liiiiige i overkanten - de passer til en dansk nyfødt, ca., men så vidt jeg husker vejer en gennemsnitlig afrikansk nyfødt kun ca. 2500 g. Til gengæld kan huerne så passes lidt længere!

De næste projekter står i kø og tripper. Bamsetøjet er min (meget) dårlige samvittighed. Jeg mangler stadig 5-6 stks af de lovede 10, så nu må der speedes lidt op. Én af nevøerne fylder 18 på næste søndag, og han har længe fablet om strikkede briller. Svogerens sweater er jo startet op, der er en lille kjole, der gerne vil være færdig, nogle strømper osv. osv....

2 kommentarer:

  1. er glad for at læse at der er lidt samvittighed - og vittighed til briller.
    Hvis jeg skulle strikke en brille blev det nok en lang I-cord med ståltråd i, der så kunne formes til briller, men jeg er spændt på at se din version :-)

    SvarSlet
  2. Må jeg kalde dig Jesper (fårekylling)?
    Jeg synes, bamsetøjet er vigtigt... Det skal også nok komme!
    Brillerne bliver nok noget med ståltråd og i-cord. Suk. Hvorfor ønsker han sig sådan noget? Han har endda spurgt om det et helt år. Måske skal jeg skrive i hans kort, at den slags ikke er for børn :)-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails