søndag den 28. marts 2021

Bukser / Pants

Her under Corona-nedlukningen fik jeg et større og større bukseproblem. Jeg har jo haft det så luksus-agtigt at jeg har købt jeans i USA, men de var efterhånden slidte (det bliver de når man cykler). 
Der var syet lapper på, men trods lapper blev hullerne større, og det var jo ikke så fikst.....

During the Corona-lockdown I had a pant-problem that just grew. I've had this luxurious possibility to by my jeans in the US, but they started to be worn down (because of my biking).
I sewed on patches, but in spite of those, the holes just grew, and it didn't look too nice....
Jeg havde bestilt bukser som niecen skulle have med hjem, men hendes rejse blev forsinket og hullerne bare større, så til sidst fandt jeg mønster og stof frem og klippede. Huskede lige at måle på mine bukser som passer, så mønsteret blev tilrettet en hel del. 

I bought pants online for my niece to bring back home to me, but her travel got delayed and the holes just grew, so in the end I found a pattern and denim and cut new. Remembered to measure on my pants that fit, so the pattern got customized quite a bit. 

Og så? Så kom niecen alligevel hjem med nye bukser, og stoffet lå bare der og ventede. Nogle gange på en stol, nogle gange i en skuffe. 
Jeg synes det tager SÅ lang tid at sy, fordi man ikke kan lave så meget andet imens, og jeg ved jo ligesom først om de passer når de er syet. Men i går var vi så i stofbutik (og måtte stå i KØ UDENFOR FOR AT KOMME IND!) og jeg købte jeans-tråd og nåle. Må vist hellere bare tage mig sammen.....

And then? Then my niece came home with new pants and the fabric just lay around waiting. Sometimes on a chair, sometimes in a drawer. 
I do think sewing is SO slow, because you can't do anything else while sewing, and I will only see if they fit once they are done. But then yesterday, we went to a fabric shop (and had to WAIT IN A LINE OUTSIDE JUST TO GET IN!) and I bought sewing thread and needles. Need to step up.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails