søndag den 14. marts 2021

Dybt suk / Deep sigh

Forstykket til min DNA sweater var kommet så langt at jeg nærmede mig ærmegab. Af en eller anden grund havde jeg ikke målt på den. Jeg stolede 100% på min venindes matematiske evner - altså, hun er jo forsker, ikke? Og ivrig strikker. Så hvorfor skulle maskeantallet være forkert?
Jeg syntes den så fint stor ud. ALT for stor, viste det sig!!!!! Så nu er hele forstykket kommet tilbage på spolen, og jeg er startet om med færre masker. Min veninde, som designer, regnede om og fik noget som passede med min (nye) fornemmelse, og denne gang skal det nok gå. 
På den positive side kan jeg så fortælle, at jeg meget stærkt håber og tror at jeg nok skal finde samme slags garn i samme farve. Tak for jeres tips med facebook-gruppen. 

The front of my DNA sweater had grown so far that I was getting close to where the sleeves begin. For some reason, I hadn't measured it. I trusted my friend's math skills 100% - you know, she is a scientist! And a really good knitter. So why would the stitch number be wrong?
I thought it looked nice and bit. Far TOO big, as it turned out!!!!! So now the entire front is back on the cone, and I started again with fewer stitches. My friend, who is designing this, re-calculated and got a number that fit with my (new) feeling, so I'm sure it will be fine this time. 
On the up side I can tell that I very strongly hope and believe that I will find the same kind of yarn in the same color. Thank you for your tips with the facebook group. 

2 kommentarer:

  1. Æv,æv- men godt du trods alt ikke var nået længere. En anden fordel må også være at du nok snart kan mønsteret i søvne😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - jo, du. Jeg genkender mere og mere!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails