lørdag den 13. marts 2021

5

Det her par strømper har taget en mindre evighed at strikke. Føles det som. 3 uger er meget lang tid for et par strømper! De er til min nevø som lige er fyldt 27, og de blev færdige på hans fødselsdag, selv om han først får dem i dag. Mønsteret hedder "Bakewell", og jeg har strikket det et par gange før. Det er så fint, synes jeg. Som de andre gange har jeg vendt det om og strikket det oppefra og ned, for sådan kan jeg bedst lide det.

This pair of socks took a tiny eternity to knit. It feels like it! 3 weeks is like forever for just a pair of socks! They are for my nephew who just turned 27, and they got done on his birthday, although he will only get them today. The pattern is called "Bakewell", and I've made them a few other times. I think it's very pretty. Just like the other times, I turned it upside down and made the socks from the top down, because that's how I like it. 
Garnet er Arwetta og Zauberball. Den der meget 80-er kobolt blå ser faktisk pæn ud i dette selskab! 
Min yngste niece havde været hjemme hos ham og fået lov at se hans strømpeskuffe. Hun var IKKE imponeret. Farverne var så kedelige! (Ja. Det er mig der har strikket både til ham og hende.) Så hun syntes 100% at han skulle have lidt mere farver, og så måtte jeg jo lige kigge ordentligt i kassen. 
Jeg synes det er blevet rigtig flot!

The yarn is Arwetta and Zauberball. The very eighties cobalt blue actually looks nice like this!
My youngest niece had been at his place and got to see his sock drawer. She was NOT impressed. The colors were so dull! (Yes. I knit the socks both for him and her.) So she was 100% convinced that he needed more colors, and then I had to look deep in my sock yarn box. 
I think it turned out really beautiful!
Jeg kan rigtig godt lide det der mønster med en pind af hver farve, og hvor der både er retstrik og glatstrik, og hvor den ene farve fremhæves. Strømperne er blevet helt spejlvendte, hvilket jeg også er ret tilfreds med. Hælen og tåen er den sædvanlige, og jeg har strikket på pind 2,5, som sædvanlig. De vejer ialt 80 gram. 

I really do like the pattern with one round stripes, and the combination of garter and stocking stitch, and the way one color is highlighted. The socks are totally mirrored, which I'm also very happy with. 
The heel and toe are the usual pattern, and I used size 2.5 mm needles, as usual. They weigh 80 grams in total. 

4 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails