fredag den 6. august 2021

17

Det næste par strømper er virkelig mærkeligt. Godt nok strikket oppefra og ned som jeg kan lide det, men med den spidse hæl og bulen ovenpå foden ser de altså noget alternative ud.....
Mønsteret er dette. NiColor har nogle rigtig sjove og anderledes mønstre, og det allerbedste med hendes sweatre er, at man egentlig bare måler brystvidden og så strikker man størrelsen ud fra det. 
Det kan man selvfølgelig ikke med strømper. 

The next pair of socks is really strange. It's knit top down just the way I like it, but with the pointy heel and the bump on top of the foot they do look quite alternative.....
The pattern is this one. NiColor has some really fun and different patterns, and the best thing about her sweaters is, that you actually just have to measure the width and then that defines the size when knitting. Of course you cannot have patterns like that for socks. 
Når strømperne så kommer på foden, ser de faktisk ret pæne ud! Det er vildt, ikke?
De her er til min nevøs hustru. Egentlig skulle jeg have strikket til min nevø i USA som har fødselsdag samme dag, men nu må jeg jo så bare tage mig sammen. 
Strømperne vejer 80 gram og er strikket på mine elskede firkantede strømpepinde i Opal garn. Desværre ikke helt ens i tåen, men næsten ens i resten af strømpen. 

Once the socks are on the foot, they look kind of nice! It's crazy, right?
These are for my nephew's wife. Actually I needed to knit for my nephew in the US, since his birthday is the same day, but I get I just need to work hard. 
The socks weigh 80 grams and are made on my beloved square double pointed needles from Opal yarn. 
Unfortunately the toes are not identical, but the rest of the socks are almost identical. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails