torsdag den 19. august 2021

18

Min nevø i USA fylder meget snart 22. Han ville gerne have strømper som ligner hans sweater. Det skulle jo faktisk ikke være så svært, vel? Jeg valgte selv hvilke dele af mønsteret jeg ville have på, og valgte at strikke det hele som vævestrik så det ikke blev for stramt. 
Det er gået ganske fint, synes jeg!

My nephew in the US is turning 22 very soon. He would like socks looking like his sweater. Shouldn't be too difficult, right? I got to pick what bits of the pattern I wanted to use, and chose to knit everything using mosaic knitting so that it wouldn't get too tight. 
I do think it worked out well!
Jeg lavede min sædvanlige test - hvis JEG kan få dem på, burde de kunne komme på alle fødder! Så her er de - noget for lange til mig, men det er jo meningen. 
De er strikket i Arwetta i samme farver som sweateren. Egentlig blev den strikket efter to helt forskellige mønstre, men det kan man jo ikke se. De er som sædvanligt strikket på pind 2,5 og de vejer 85 gram. Lige nu ligger de i posten til USA, og jeg må hellere få startet på dem til hans lillebror.....

I did my usual test - if I can get them to fit on MY feet, they should fit anyone! So here they are - a bit too long for me, but that's the point. 
I used Arwetta in the same color as the sweater. The sweater was actually made using two totally different patterns, but who can see that? As usual, I used my 2.5 mm needles, and they weigh 85 grams. Right now they are in the mail to the US, and I'd better start the socks for his little brother.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails