torsdag den 12. august 2021

Kjoler / Dresses

Nå, men så kan jeg vise hvad jeg har syet. Jeg fandt 2 stykker stof som passede virkelig fint sammen. Jeg tænkte at to små kjoler skulle jeg nok kunne sy ret hurtigt. Det havde jeg lyst til! 
Problemet med 2 små ens kjoler er selvfølgelig hvordan man skal kende forskel uden at måle størrelse hele tiden, så derfor fandt jeg fine, ens knapper i to forskellige farver. 

Well - now I can show what I sew. I found 2 pieces of fabric that went really well together. 
I thought that 2 little dresses would be quite easy and fast to sew. I just wanted to!
The problem with 2 identical dresses is of course how to know the difference without checking the size all the time, so I found pretty, identical buttons in 2 different colors. 
Mønsteret var fra Meedom og Meedom. Det er temmelig enkelt, men virkelig fint! Efter at have kigget længe på stoffet og tænkt meget, endte jeg med at kjolerne blev blå, mens det fine Liberty stof blev for. Det føltes faktisk lidt forkert, men det er blevet meget fint. 
Efter lidt startproblemer hvor den første kjole blev lidt for kort og skørtet måtte laves om, endte jeg også med en lille flæse nederst på kjolerne. Den gav lige det sidste touch. 

The pattern is from this book. It's really simple, but so pretty! After looking long and hard at the fabric and speculating a lot, I ended up with blue dresses, while the beautiful Liberty fabric was used for lining. It did feel a bit wrong, but ended up really nice. 
After some start troubles, where the first dress was a bit short and I hade to re-do the skirt, I ended up with a tiny ruffle at the bottom edge. Just the final touch. 
Der var ikke rigtigt plads til knaphuller, hvis de stakkels børn skulle undgå at blive kvalt i kjolerne. I stedet syede jeg trenser i sytråd, hvilket var utroligt kedeligt og tog meget lang tid, men det fungerer rigtig godt. 

There wasn't really room for buttonholes if I didn't want the poor kids to be strangled by their dresses. Instead, I sewed on button loops, using sewing thread. That is incredibly boring and takes like forever, but it works really well. 
Jeg synes resultatet blev rigtig fint, og størrelserne blev også som jeg havde håbet. De er til lille I og lille K - de to søde, frække tøser. 
Hvornår jeg så syr flere kjoler? Hvem ved? Det kommer vist an på tid og lyst. Pludselig kommer det over mig!

I do think the result is really good, and the sizes also turned out as I hoped for. They are for little I and little K - the two cute, very active girls. 
So when will I sew more dresses? Who knows? Depends on having the time and feeling like it. Suddenly, I can't help it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails