lørdag den 28. august 2021

Hyldebær / Elderberries

I går aftes - efter min ret travle første uge efter ferien - gik jeg ud og plukkede lidt hyldebær. Sidste år nåede jeg det ikke, og det er altså lækkert med lidt suppe......
Den stakkels fårekylling som pludselig sad i mit køkken må have været temmelig forvirret. Den sad ihvertfald bomstille og så helt utroligt ud med sin klare, grønne farve i alt det lilla og sorte! Efter fotoseancen som den ud i min lavendel. Håber, den var tilfreds med det, men hvem ved?

Last night, after my really busy first week after vacation, I went out and picked some elderberries. Last year, I never got around doing it, and I just love a little soup.....
The poor cricket who suddenly found itself in my kitchen must have been rather confused. It didn't move a leg and looked incredible with the clear, green color in the middle of all the purple and black! After our photo session I placed it in my lavender. I hope he's happy with that, but who knows?
Lige tilbage til det med den lange uge - min reaktionsevne var ikke sådan lige i skabet, og slangen på min saftkoger er noget inkontinent, så mit køkken lignede virkelig noget der var løgn bagefter...... 
Men jeg håber virkelig min suppe bliver god! SÅ er jeg ihvertfald klar til efterår. 

Well - back to the long week. My responsiveness wasn't totally tuned, and the tube on my juice steamer is somewhat incontinent, so my kitchen looked like a nightmare afterwards..... 
But I do hope my soup will be yummy! THEN I'll be ready for fall. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails