torsdag den 9. marts 2023

Knappenåle og klavertråd / Pins and piano strings

ENDELIG blev det færdigt, sjalet! I går kom det med i toget så jeg kunne hækle en lillebitte kant for enderne, og så kunne jeg bruge aftenen på at skylle det op og spænde det ud. 
Sådan her så det ud inden vask og udspænding. Det ser mildt sagt ikke specielt imponerende ud, vel? Jeg var nærmest nervøs for om det ville blive til noget, for at være ærlig. 

FINALLY, the shawl is done! Yesterday, it came with me on the train so that I could crochet the tiny little edges on the short ends, and then I spend the night blocking it. 
This is what it looked like before I washed and blocked it. It doesn't look all that impressive, right?
I was actually quite nervous if it would end up being good, to be honest. 
Men magien gjorde hvad den skulle - efter lidt vand (og shampoo) og en god udspænding, blev det lige en del større. Nu ser det faktisk helt hæderligt ud! 
Det tog ihvertfald en time (og helt utroligt mange knappenåle) at få det strukket til det her, men jeg er ret glad for at det lykkedes. Jeg må se, om jeg kan få taget nogle ok billeder i weekenden. Hvis ikke, så må I altså vente med at se mere til niecen er godt gift!
Sølle 55 gram garn blev det til på pind 3,25. Mønsteret er islandsk, garnet er engelsk, strikkepindene er estiske og jeg er dansk (hvis nogen er i tvivl) - kan det blive meget mere internationalt?

But the magic worked out alright - after a bit of water (and shampoo) and a nice blocking, it grew quite a big. So now it looks like it would be useful!
It took at least one hour (and an infinite number of pins) to block it into this, but I'm really happy it went well. I will see if I can get some nice pics during the weekend. If not, then you'll just have to wait until the niece is married!
Just 55 grams of yarn is what it took on size 3.25 mm needles. The pattern is Icelandic, the yarn is English, the needles Estonian and I'm Danish (in case anyone wonders) - can it get more international than this?

8 kommentarer:

  1. Imponerende ... men altså, sjalet er flot, ingen tvivl, og der er mindst en million knappenåle (hvad landsmænd er de?), men hvor hulan blev klavertråden af?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - klavertråden sidder i kanten! Meget, meget billigere end at købe det "rigtige" udstyr. Og tak skal du have!

      Slet
  2. PS. Jeg synes at jeg har skrevet flere kommentarer, som er forsvundet. Tømmer du ikke Bloggers spam-kommentar-fængsel ind i mellem, eller er det mig, der klokker i det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså - nu du siger det kan jeg godt se det! Jeg aner simpelthen ikke hvorfor det ikke kommer op her! Du står ikke som spam. Det er meget mærkeligt hvorfor de forsvinder.....

      Slet
  3. Hvor er det bare flot og ser let/luftigt ud.
    Din niece bliver da bare så fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Ja, jeg håber virkelig det bliver fint til hende!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails