torsdag den 2. marts 2023

Ingen vegne / Nowhere

Jeg havde tænkt at jeg skulle strikke EEN mønsterrapport hver aften. Altså - 10 pinde. Det lyder rimeligt, ikke? Sådan en times strik!
I går aftes brugte jeg så cirka halvanden time på at sidde og strikke frem og tilbage på de samme to-tre pinde i mønsteret for at finde fejl og lave lidt flere fejl mens jeg rettede de første. Så alt i alt strikkede jeg 4 pinde på 2 timer. Og nåede overhovedet ikke at strikke på de strømper som også skal være færdige. 
Når sjalet så ligger der på gulvet, så ser det overhovedet ikke ud som om jeg kun mangler en fjerdedel. 
Nå. Men jeg fortsætter......

I thought that I would be knitting ONE repeat of the pattern every evening. You know - 10 rows! It does sound fair, right? About an hour of knitting!
So last night I spent about one and a half hour knitting back and forth on the same two-three rows in the pattern to locate mistakes and then make more mistakes as I corrected the first ones. So all in all I knit 4 rows in 2 hours. And I never got around knitting anything on the socks that also need to get done. 
When the shawl is lying on the floor like this, it doesn't seem like I have only one quarter to go.
Well. But I'll just keep knitting......  

4 kommentarer:

  1. Jeg kender godt følelsen. Jeg har lige strikket et tørklæde i sytrådstyndt silkegarn i et let mønster. Og der blev ved med at mangle 30 cm 😃. Så hold ud. Det bliver SÅ flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Det er en dejlig opmuntring.

      Slet
  2. Altså Christine. For det første kan det ikke siges at du ikke er kommet videre.
    For det andet synes jeg du er super sej at strikke noget så smukt i næsten syrtåds garn på meget små pinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Hvor er du sød! Det mærkelige er, at når sjalet så engang er færdig, så glemmer jeg (næsten) hvor besværligt det var....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails