tirsdag den 14. marts 2023

Tulipaner / Tulips

 
Besøg fra min søster betød blandt meget andet jagt på alle de der ting man ikke kan få i USA, men som findes i Danmark. F.eks. lakrids-sirup. Som man så heller ikke kan få i Danmark lige nu. 
Derfor gik jeg en tur i Malmö i fredags og fandt lakrids-sirup. Temmelig svensk, men smagen er jo god nok! På vej til stationen kom jeg forbi de her tulipaner. Altså - nu hvor foråret blev til sne og blæst, så er de VIRKELIG fine at kigge på! Og vældigt dejligt at de kunne købes i Sverige så det blev lidt billigere, altså. 
Har du købt tulipaner i år?

A visit from my sister - among other things - meant hunting for stuff that you can't get in the US, but can be bought in Denmark. For instance, licorice syrup. That can't be found in Denmark right now. 
So on Friday, I took a walk in Malmö and found the licorice syrup. Very Swedish, but the taste is quite alright! Near the station, I passed these tulips. You know - now that spring turned into snow and storm, these are REALLY nice to look at! And it was great buying them in Sweden, making them a bit cheaper, to be honest. 
Did you buy tulips this year?

2 kommentarer:

  1. Lakriuds ... udlandsdanskerens evige længsel. Jeg er sjældent blevet så glad for en julegave, som for et kilo blandet lakrids, da jeg var i Afrika :) Godt du fandt en svensk udgave til din søster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja - lakrids er seriøst det bedste! Jeg ved ikke hvad andre lande gør.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails