søndag den 5. marts 2023

Imponerende ting på en lørdag / Impressive stuff on a Saturday

I går stod jeg lige så tidligt op som jeg plejer og tog toget mod Sønderjylland. Sjalet var med, selvfølgelig! 2 timers togtur hver vej skulle sandelig udnyttes! Jeg vil gerne snart være færdig....
Jeg sad ved siden af en sød 8 måneders baby (og hans forældre) som stirrede fascineret på mit sjal og iøvrigt syntes det var kedeligt at køre tog. På den anden side af gangen sad en 2-årig med sin mor og sin baby-lillebror. Hende på 2 syntes OGSÅ det var kedeligt at køre tog, så hendes mor havde det virkelig ikke let!
Derfor lykkedes det mig på 2 timers togtur ikke bare at strikke 22 pinde i mønsteret (som jeg ENDELIG er ved at have lært udenad! Jeg er så langsom til sådan noget!) men også at underholde to børn. Uden at strikke forkert. Jeg er faktisk selv lidt imponeret!

Yesterday, I got up as early as usual to take the train to Sønderjylland. I brought the shawl, of course! A 2 hour train ride both ways should be well used! I really want to finish this soon.......
I sat next to a very cute 8 months old baby (and his parents) who was staring fascinated on my shawl and found it very boring to ride the train. On the other side of the isle sat a 2-year old with her mother and her baby brother. The 2 year old ALSO found it very boring to ride the train, so her mother did not have an easy time!
So I actually managed on the 2 hours ride not just to knit 22 rows of pattern (that I'm FINALLY learning by hear! I'm so slow at such things!) but also to entertain two kids. Without making mistakes. I'm actually a bit impressed myself!
I Sønderjylland besøgte jeg de her to og deres forældre. Det var meget hyggeligt! Det var ikke nemt at få et billede med begge på skødet, for de vil helst sidde der selv. Uden en bror. Men det lykkedes!
På vej hjem fik jeg så strikket 20 pinde mere, og i dag gad jeg bare godt få strikket det sidste så jeg kan begynde at kigge på noget nyt. 
God søndag!

In Sønderjylland I visited these two and their parents. It was so nice! It wasn't easy getting a photo with both sitting on my lap, since they wanted the space for themselves. Without a brother. But I managed!
On the way back I knit another 20 rows, and today I would just love to knit the last bits so I can start planning a new project. 
Have a lovely Sunday!

4 kommentarer:

  1. Jeg har længe været imponeret over dig og dit strikkeri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Det er jeg meget glad for at høre.

      Slet
  2. Jeg kan da godt forstå, at de to små kiggede på dig. Det ville jeg også have gjort. Super-imponerende strik, altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den mindste blev næsten hypnotiseret! Ha ha. Og tak skal du have!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails