søndag den 6. august 2023

Grydelapper / Pot holders


Min niece skulle flytte hjemmefra (faktisk føltes det lidt som om hun skulle flytte hjemmefra mig, selv om hun kun har boet her 2 måneder...) og jeg fik lyst til at strikke grydelapper! 
Mønsteret er virkelig gammelt. Måske 30 år gammelt. Så gammelt, at det var blevet helt væk på min reol og det tog hele TO timer at finde det! 
Men det var så meget det værd! De er fra en konkurrence i et ugeblad, og jeg elsker bare alt ved dem. Farverne er så fine (selv om jeg måtte købe mere bomuld), og de hæklede kant giver lige det sidste pift. I opskriften strikker man to stykker som man hækler sammen. Jeg strikkede rundt. Al mønsterstrikken gør at man ikke behøver fyld i dem. Det eneste problem er at de ikke holder evigt. 
Jeg slog 110 masker op og strikkede rundt, derefter hæklede jeg en runde fastmasker og en runde takker. Ret nemt, ikke? Man kan strikke lige det mønster man vil! 
De vejer 95 gram og er strikket på pind 3. 

My niece was moving out (it felt a bit like she was moving out from my place, although she just lived here for 2 months....) and I felt like knitting pot holders!
The pattern is really old. Maybe 30 years old. So old that it had got lost on my shelves, and it took me TWO hours to find it!
But it was so much worth the search! They are from a competition in a magazine, and I just love everything about them. The colors are so nice (although I had to buy more cotton), and the crochet edges adds such a nice look. According to the pattern, you knit 2 pieces and crochet them together. I knit in the round. The pattern makes sure that you don't need any stuffing. The only problem is that they will not last forever. 
I cast on 110 stitches and knit in the round, then I did the crochet which is a round of double crochet and then a round of picot. Easy, right? You can make whatever pattern you like!
They weigh 95 grams and I used size 3 mm needles. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails