torsdag den 11. januar 2024

Den anden blev den første / The second one became the first

Takket være min forsvundne kuffert (Tak, Air Canada!) slog jeg op til en dødningehovedsweater mere. Den første (originale) blev jo færdig som det sidste i 2023. Den næste var mere end halvfærdig, og det tog ikke så lang tid at strikke forstykket færdigt. Selv om der er motiv på går det faktisk hurtigt. 
Det med at få den helt færdig var lidt mere besværligt, men nu er den der! Strikket i Lima fra Drops i dejlig uld og alpaca. Strikket på pind 4 og den vejer 210 gram. Alpaca er jo lige lidt tungere, så selv om den er en smule mindre end den første vejer den lidt mere!

Thanks to my disappeared suitcase (Thank you, Air Canada!) I cast on for another skull-sweater. 
The first (original) one got done as the last thing in 2023. The next sweater was more than half done, and it did not take long to finish the front. In spite of the motive, it's actually kind of fast. 
Finishing it completely was a bit more difficult, but now it's done! Made with Lima from Drops, lovely wool and alpaca. Made on 4 mm needles, and it weighs 210 grams. Alpaca is a bit heavier, so even though it's a bit smaller than the other one it's a bit heavier!

Den var lige lidt besværlig at blive færdig med, for da jeg skulle sy skuldrene sammen var der flere masker på ryggens skulder end på forstykket. 
Først ignorerede jeg det (kender I det?) og tænkte at det nok skulle gå. Så jeg syede ærmer på og tænkte positivt, men det hjalp ikke! Derefter pillede jeg ærmer og skuldre af igen og strikkede skuldrene på ryggen som det skulle være. Og SÅ syede jeg igen. Det var megatræls, men jeg er glad for at den blev rigtig! Sweateren kommer op til lille H som snart har fødselsdag. Hans mor har fortalt at han har strømper nok så han får nok bare denne her i stedet for strømper..... Så må han lige vokse lidt så den passer!

So it was a bit difficult to finish, because when I was sewing the shoulders, the back part of the shoulders had more stitches than the front parts. 
At first, I just ignored it (do you know that strategy?) and thought it would be fine. So I sewed on the sleeves and tried to think positive, but it did not help! Then I took off the sleeves and shoulders and knit the shoulders right. And THEN I sewed again. It was really the opposite of fun, but I'm happy I got it right! The sweater will go to little H who's birthday is coming up. His mum told me that he has enough socks, so I guess he will have this instead of socks...... He will just have to grow a bit to make it fit!
Den første sweater er kommet frem til sin ejer. Jeg synes simpelthen billedet er så sødt at I også skal se det! Jeg tror han er glad for den.......

The first sweater found it's way to it's owner. I just think this photo is so cute that I wasnted to show you! I do think he likes it......

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails