fredag den 19. januar 2024

Stockholm når det sner / Stockholm when it's snowing

Onsdag skulle jeg til møde i Stockholm. Det skulle blive snevejr, men altså - det er SVERIGE! Det store land hvor der ofte er så meget sne - altså, hvad skulle problemet være?
Jeg tog tidligt af sted. Jeg læste en mail om at min kollega fra Göteborg ikke ville rejse i det vejr, men jeg sad allerede i toget. 
Og det gik fint! Jeg kom faktisk til Stockholm til tiden! Det er vist cirka første gang i mit liv jeg har prøvet det. Men der var ret meget sne på vej derop!

On Wednesday, I had a meeting in Stockholm. The forecast spoke of snow, but you know - it's SWEDEN! The big land with so much snow - you know, what could go wrong?
I left early. I read a mail that my colleague from Gothenburg did not want to travel in that weather, but I was already on the train. 
And it went well! I even arrived in Stockholm in time! I guess it was the first time in my life that happened. But we saw a lot of snow on the way up there!
Der var også meget sne i Stockholm. På et tidspunkt lignede det næsten en snestorm! Men det var jo alligevel sjovt at se "rigtig" sne. 
Mit møde gik rigtig godt. Jeg var glad for at jeg var der. Da min kollega fra Helsingborg fortalte at han skulle flyve hjem, tænkte jeg at det var jo helt unødvendigt. Altså - når der er tog!

There was also a lot of snow in Stockholm. At some point it even looked like a snow storm! But still it was fun to watch "real" snow. 
My meeting went really well. I was glad I was there. When my colleague from Helsingborg told me that he was flying home, I thought it was totally unnecessary. You know - the train was there!
Mødet var effektivt og sluttede lidt tidligere. Så jeg nåede en tur ned i "Gamla Stan" hvor der også var fyldt med sne! Så fint! 
Toget hjem kørte også til tiden, og alt gik godt. Indtil toget pludselig stoppede og holdt stille i temmelig lang tid. Nogle sporskifter var frosset fast. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at vi skulle blive 4,5 timer forsinket! Da vi endelig kom til Lund kl. 02 om natten havde min søster mindet mig om at det nok var bedre at sove i Lund og måske sove lidt mere end hvis jeg tog hele vejen hjem. Så jeg traskede gennem byen for at finde et hotelrum. Hvilket var umuligt. 
Jeg endte hos mine venner på patienthotellet og betalte for en seng der. Jeg nåede at hente min toilettaske på kontoret. Det var rart!
Sjældent har jeg været så træt som om torsdagen, og sjældent har Øresundstoget haft SÅ stor en stjerne hos mig! Nok er der problemer, men jeg plejer altså at komme hjem og sove. 
Jeg tror jeg klarer mig uden Stockholm så længe der er sne. Skal vi ikke bare sige det?

The meeting was efficient and ended a bit earlier. So I had time to walk to "Gamla Stan" that was also filled with snow! So pretty! 
The train home also left on time, and everything went well. Until the train suddenly stopped and just stood there for quite some time. Some track changers were frozen and stuck. Never in my wildest imagination did I think that we would be 4.5 hours late! When we finally came to Lund at 2 a.m., my sister had reminded me that it would probably be wiser to sleep in Lund and maybe sleep a bit more compared to if I went all the way home. 
So I walked all through town to find a hotel room. Which was impossible.
So I ended up at my friends at the patient hotel and paid to get a bed there. I even picked up my toilet bag from the office. That was really nice!
I've rarely been so tired as I was on Thursday, and very rarely has the Øresund train had a bigger star in my mind! Yes, they have problems, but usually I get to sleep at home.
I do think I will get on fine without Stockholm as long as the snow is here. Let's just say that. 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! MAND hvor bliver man i dårligt humør af sådan noget.....

      Slet
  2. Sikke en hjemtur!Men altså…. Stockholm i snevejr er helt specielt 🤩🤩🤩

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig en rigtig fin tur! Indtil det var helt forfærdeligt. Men Stockholm i snevejr var SÅ fint!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails