tirsdag den 23. januar 2024

1

Årets første par strømper er færdige. Og hvilket par! De første strømper fra bogen med mumi-sokker som jeg fik til min fødselsdag. 
Jeg valgte et mønster som "kun" havde to farver. Godt nok havde jeg ikke det rigtige garn, og det garn jeg havde var for tyndt til den størrelse pinde de bruger i opskriften. Men altså..... Jeg strikkede den store størrelse, og min Wollmeise måtte leve med pinde nummer 2,75. 
Det er faktisk endt med at blive strømper som burde være til at bruge. De passer dog ikke på mine tykke ben, men mon ikke det går til en 25-årig? Det håber jeg! 
Super søde er de i hvert fald, og de var besværlige nok at strikke, så det er godt resultatet blev godt! De vejer 135 gram. 

The first pair of socks this year is done. And what a pair! The first socks from the book of Moomin-socks that I got for my birthday. 
I picked a pattern with "only" 2 colors. So although I did not have the right yarn, and the yarn I had was too thin for the size of needles used in the pattern I still started. I made the large size and my Wollmeise had to survive being knit on 2.75 mm needles. 
So this ended up as socks that can be used! They do not fit my large legs, but I do hope they will fit very well on a 25 year old. 
They are super cute, and since they were kind of difficult to knit, it's lucky that they turned out well! They weigh 135 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails