søndag den 14. januar 2024

En meget stor dag / A very big day

I dag er en meget, meget stor dag! Dronning Margrethe træder tilbage og vi får en konge i Danmark for første gang i 52 år. Dronningen har jo været en del af alles liv i hvad der føles som altid, så det bliver mærkeligt. 
I går tog jeg ind til byen bare for at se en lille smule. Der var mange mennesker - alle jyderne er jo kommet, virker det som - og der hang flag på Strøget. Så fint!

Today is a very, very big day! Our queen Margrethe is stepping down and we will have a king in Denmark for the first time in 52 years. The Queen has been part of everyone's lives in what feels like forever, so it will be very strange. 
Yesterday, I went to the city to see just a little bit. There were so many people - it seems like everyone from Jutland has come - and there were flags hanging over our shopping street. So pretty!
Magasin er virkelig fint pyntet! 

Magasin (like a Danish Macy's) was really nicely decorated!
Jeg tog også hen til Christiansborg slot. I dag vil der være absolut helt proppet med mennesker, men i går var der ingen. 
I dag skal jeg på arbejde, så jeg kan ikke selv tage ind og se det. Jeg har heller ikke lyst til at stå i en kæmpe flok mennesker, så det er måske meget godt. Men jeg skal gøre mit bedste for at følge med på tv!

I also went to Christiansborg castle. Today there will be a gigantic crowd with people everywhere, but yesterday there were no-one. 
Today I will be working, so I can't go there myself to see it. To be honest, I don't feel like standing in a giant crowd of people, so maybe it's good. But I'll do my very best to follow the events on tv! 
Og jeg skal gøre mit allerbedste for at fejre alligevel! Jeg fandt de her øreringe i en souvenirbutik, og de er HELT sikkert gode at have på når jeg skal på arbejde!
Jeg håber at I får en god dag. Det er jo kæmpestort at vi får en konge!

And I'll do my very best to celebrate although I'm at work! I found these earrings in a souvenir shop, and I'm sure they are really good to wear when I'm at work!
I do hope you will have a great day. It is really huge that we are getting a king!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails