søndag den 28. januar 2024

Lag / Layers

Jeg er kommet til den del af mit liv hvor jeg lige pludselig, men vældigt ofte, får det virkelig, virkelig varmt! Det er SÅ irriterende! Specielt når man gerne vil bruge sine lækre, uldne sweatre. 
De kloge siger at man så skal iklæde sig flere lag tøj for at gøre det lidt lettere, og eftersom jeg har fri, gik jeg på jagt i garnskabet efter noget som kan blive til en dejlig blød vest som er varm, men ikke FOR varm. Jeg elsker virkelig det der med at skulle på jagt i garnlageret! Det er jo et skatkammer! Alle mine røde bundter blev vurderet. 

I've reached a part of my life where I suddenly, but quite often, get really, really hot! It's SO annoying! Especially if you want to use all your lovely, woolen sweaters. 
Wise people say that the trick is to dress in several layers of clothes to make it a bit easier, and since I'm free this weekend, I started searching my yarn closet to find something to turn into a nice, soft vest that is warm but not too warm. I really love going hunting in my yarn stash! It's like a treasury! All my red skeins got out for inspection. 
Det endte med Manos del Uruguay Silk Blend, Lotus yarn Mimi, 2 bundter helt utroligt tyndt lacegarn købt i Lucca i Italien og lidt glimmer. Glimmer er godt! 
Jeg tænker at en Wilma vest kan være fin. Jeg vil lave den lidt længere og lidt større så den kan knappes, så strikkeprøven er på pind 7. Det ser fint ud. Mon ikke det bliver godt?

I ended up picking a Manos del Uruguay Silk Blend, Lotus yarn Mimi, 2 skeins of incredibly thin lace yarn from Lucca in Italy and a bit of glitter. Glitter is great!
I do think a Wilma vest would be nice. I'm gonna make it a bit longer and a bit bigger so it can be buttoned up, so my sample is on 7 mm needles. It looks good. Don't you think?

4 kommentarer:

  1. Den har jeg også været på :-D
    Det var slut med højhalsede T-shirts og sweatre. Siden da, har jeg kun gået i cardigans. Jeg strikker rundt - klipper op og sætter en lynlås i :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha. Jeg håber bare det bliver bedre igen engang.....

      Slet
  2. Det kender jeg til, men når jeg står og venter på toget og det er pi... koldt, så får jeg aldrig svedetur. Mærkeligt.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails