fredag den 10. april 2020

Nogle dage fri / Some days off

Selv om vi ikke har Coronavirus på børneafdelingen, så påvirker det os alligevel. Der er læger udlånt til voksen-infektion som har åbnet en ny afdeling. Alle børn med symptomer fra luftvejene bliver isoleret og man skal have al mulig udrustning på når man skal ind til dem.
Selv om vores ambulatorier er stort set aflyst, så går der tid med telefonsamtaler. Vi har nogle indlagt, og i går nåede jeg virkelig op og ned ad trapperne rigtig mange gange......
Så jeg vil nyde at have fri i dag! Skal virkelig prøve HELT at lade være  med at arbejde, for den sidste tid har der været ting at lave om aftenen også, og jeg bliver virkelig træt når det sker.
I dag skal min lavendel klippes ned, og jeg skal selvfølgelig gøre mit bedste for at komme ud og gå en meget lang tur. De der 10.000 skridt kommer vist ikke i sofaen!

Although we have no Coronavirus in the pediatric department, we are still affected. Some doctors are lend to the new infectious diseases department. All kids with airway symptoms are isolated and you need to wear all kind of stuff when going in to examine them.
Although our out-patient clinics are more or less cancelled, a lot of time is spent with phone calls. We have some patients admitted, and yesterday, I went up and down the stairs a lot of times.....
So I'm going to enjoy having my day off today! I'll try to NOT work at all, because these past few weeks, there have been stuff to do in the evenings as well, and it makes me really tired.
Today, my lavender will be cut down, and I'll do my best to go for a very long walk. These 10,000 steps won't come by sitting on the couch!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails