fredag den 17. april 2020

En gave / A gift

En af vore patienter skal flyttes over til voksen afdelingen, fordi han bliver 18. Hans søde, søde forældre (som altid har sendt en stor pakke chokolade til jul) ville sige tak, og jeg fik en orkide.
Jeg kan rigtig godt lide orkideer, men denne her viste sig ret hurtigt at være temmelig sølle.
Så nu - efter cirka en måned - ser den sådan her ud.

One of our patients is getting transferred to the adult clinic, since he turns 18. His really, really nice parents (who always send us a big box of chocolate for Christmas) wanted to say thank you, so I had this orchid.
I really do like orchids, but this very quickly turned out to be kind of miserable.
So now - after about a month - it looks like this.
Det sidste blad er så også røget af nu, så der er ikke voldsomt meget plante tilbage. Til gengæld så fandt jeg lige dens tvilling! Vores kurator (socialrådgiver) havde også fået en. Hendes ser endnu mere elendig ud end min.
Jeg håber at denne her familie sammenføring kan få lidt livslyst tilbage ihvertfald i min plante, så den måske lever op igen?
Jeg er ret dårlig til at smide planter ud..... Især når de er givet med kærlighed!

The last leave also fell off by now, so it really doesn't look much like a plant anymore. But then I found it's twin! Our social worker also got one. Her orchid looks even more miserable than mine!
I do hope that this family reunion can bring back a small spark of life in my plant, and hopefully makes it survive and look better!
I really hate throwing out plants.... Especially, if they are given from a loving heart!

2 kommentarer:

  1. Prøv at stille planterne lyst, så længe der er blomster og grønne stængler er der håb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, den må bare blive stående i vinduet og så håber jeg på, at min kontormakker ikke bliver træt af den. Ellers kommer den med hjem.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails